Vann i kroppen etter fødsel

Peppermint

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Februarhjertene 2025
Jeg hadde litt vann i kroppen før fødsel, men fikk mye mer rett etter fødsel. Er nå over 1 uke siden og det gir seg ikke. Noen andre som har opplevd dette og har tips for å bli kvitt vannet?

Ja det er vanlig, hormonelt og mange sier de er ekstra plaget om de gikk væske under fødsel og epidural. Men det kan komme uansett.
For meg hjalp det å drikke masse vann og unngå salt. Men det går over av seg selv litt uansett hva du gjør altså. Har hatt dette etter to fødsler og jeg mener MENGDER med vann, sånn at det skvalper oppå føttene når jeg går. Jeg begynte på et tidspunkt å tisse helt sykt mye, så da kom vannet ut. Noen svetter masse. Men å drikke vann hjelper på å få prosessen i gang. Heg veide meg, og etter et døgn med ekstreme mengder tiss hadde jeg mista 7 kg. Som da sannsynligvis bare var vann. Skjedde ca 14 dager etter fødsel. Men gikk enda lenger før det var 100% vekk

Ja det er vanlig, hormonelt og mange sier de er ekstra plaget om de gikk væske under fødsel og epidural. Men det kan komme uansett.
For meg hjalp det å drikke masse vann og unngå salt. Men det går over av seg selv litt uansett hva du gjør altså. Har hatt dette etter to fødsler og jeg mener MENGDER med vann, sånn at det skvalper oppå føttene når jeg går. Jeg begynte på et tidspunkt å tisse helt sykt mye, så da kom vannet ut. Noen svetter masse. Men å drikke vann hjelper på å få prosessen i gang. Heg veide meg, og etter et døgn med ekstreme mengder tiss hadde jeg mista 7 kg. Som da sannsynligvis bare var vann. Skjedde ca 14 dager etter fødsel. Men gikk enda lenger før det var 100% vekk
Så lenge etter fødsel ja. Er bare 8 dager nå så da kan det vel sitte lengre da.. fikk væske og hadde epidural.. jeg drikker mengder, blir så tørst av den ammingen. Satser på at vannet slipper snart, føler meg enda som en strandet hval..

Så lenge etter fødsel ja. Er bare 8 dager nå så da kan det vel sitte lengre da.. fikk væske og hadde epidural.. jeg drikker mengder, blir så tørst av den ammingen. Satser på at vannet slipper snart, føler meg enda som en strandet hval..

Kjenner følelsen! Det går over av seg selv heldigvis. Men ubehagelig når beina blir til tømmerstokker liksom..
Gratulerer med babyen❤️

som flere skriver over er det helt vanlig. Gått over etter ca 14 dager etter fødsel med mine 3. ikke gjort noe spesielt for å få det bort.

Jeg svetta sykt mye når jeg kom hjem fra sykehuset etter dødfødsel. Sove med frotte badekåpe hjalp, så jeg ikke våknet av dryppvåt seng hver 30 min. Drikke mye vann er lurt ja. Går over etter noen uker tror jeg,hadde ikke ekstremt med vann i kroppen. Men skoene mine var veldig trange på vei hjem husker jeg. Og jeg er en str 40/41. Tisselaken er noe jeg vil kjøpe denne gangen. Vannet gikk i senga sist, måtte kaste overmadrsssen. Bare kaos. ..

Yep, jeg var støre etter en før fødsel. Jeg var veldig bekymret fordi jeg har aldri før hørt om det. Har spurt her og fått fine meldinger og støtte og alle sa at det er helt normalt og at det blir bedre :) Jeg tror mye gikk til svette, tiss og melk. Jeg veide 55 før graviditeten, 80+ ved fødsel, 66kg etter to uker da jeg tror ekstra vannet var ute. Gratulerer med babyen:happy:

Back
Topp