Vann i kroppen etter fødsel/ keisersnitt

didi83

DiDi83
Jeg hadde en del vann i kroppen på slutten av svangerskapet, det hadde jeg med det første barnet også men vannet gikk ut igjen av kroppen i løpet av de første dagene etter keisersnittet. Denne gangen har jeg endt opp med enda mere vann i kroppen etter keisersnittet. Noen som vet hvor lang tid det tar før man kan regne med vannet er ute av kroppen igjen? Og noen tips til hva jeg kan gjøre for å få det ut fortere? Store hovne føtter begynner jeg å bli lei :-(

Eg tok på meg gifte ringen etter fødsel. Var så vidt eg fikk den av etter 1 døgn. Trodde eg skulle slippe dette drite etter fødselen. Men skal hjelpe og drikke mye vann. sitte med beina høyt og støttestrømper. Mulig du kan ta vannsrivende tabbeletter når du ikkje er gravid ?

Det stod i brosjyren jeg fikk fra barsel at man må regne med vann i kroppen etter fødsel inntil 2 uker. Det stod legge beina høyt og sånn.

Jeg fikk litt vann i kroppen etter fødsel (hadde ingenting før), mener det forsvant i løpet av 1 ukes tid :)

Om det ikke roer seg litt til over helga får jeg høre med legen kanskje.
Her tok det 3-4 uker før vannet gikk ut av kroppen etter fødsel sist. Og det ble MYE verre etter fødsel enn før. Skikkelig vondt!

Fødte for tre uker siden i dag og ringene mine er fortsatt litt for trange. Svetter mye hver natt..

Jeg hadde en del vann i kroppen på slutten av svangerskapet, det hadde jeg med det første barnet også men vannet gikk ut igjen av kroppen i løpet av de første dagene etter keisersnittet. Denne gangen har jeg endt opp med enda mere vann i kroppen etter keisersnittet. Noen som vet hvor lang tid det tar før man kan regne med vannet er ute av kroppen igjen? Og noen tips til hva jeg kan gjøre for å få det ut fortere? Store hovne føtter begynner jeg å bli lei :-(

Jeg fikk også masse vann i kroppen etter fødsel, jordmor på barsel sa at jeg måtte regne med 1 1/2 til 2 uker før det forsvant igjen :)

Samme her, følte jeg svulma opp til dobbel størrelse etter keisersnittet, men nå, snart 7 dager etter har mye gått bort. Skal sies jeg svetter som en gris på natta da :p

Drikk massa damer de hjelper på :-)
Sitt høgt opp meg beina nær dere har møjlighet till det

Drikk mye, amme mye, prøv å gå litt tur (svette), og sitt alltid med beina høyt! I hvert fall tips jeg har fått hvis vannet ikke blir borte etter fødsel... ;)

Drikker masse masse :-) ammingen har vi desverre ikke fått til da jeg tydeligvis ikke er noen melkeku. Men i fra i morgen så blir det nok daglige trilleturer så da satser jeg på at det går seg til :-)

Støtte strømper gikk jeg med i 2 uker. Funket en god del, for uten strømpene hadde jeg elefant bein:hungover:

Back
Topp