Vann i kroppen; erfaringer?

Augustbaby19

Flørter med forumet
Noen her som hadde mye vann da dere var gravide uten høy grad ødem? Jeg har lagt på meg sykt mye! 25 kg og er i uke 35. Håper en del av det er vann. Er litt hoven i beina, fingrene og ansiktet. Svaret får jeg jo når ungen er ute, men er bekymret for den høye vektoppgangen og hvordan det blir etterpå.
 
La på meg 30 kg til slutt. Var nok litt vann, selv om det ikke syntes. Gikk fort ned ca. 15 kg, så 5 til ila 2 mnd. resterende 10 sliter jeg med nå 9 mnd senere.. men satser på at det ordner seg når jeg slutter å amme:confused005
 
Jeg hadde veldig mye vann i kroppen fra midten av svangerskapet og følte meg som en vandrende vannballong. Brukte kompresjons strømper som hjalp veldig på ubehaget i beina. Jeg gikk opp nesten 30 kg, men var nok litt undervektig når jeg først ble gravid så de siste 10 kg har bestemt seg for å bli:hilarious:
 
Jeg var veldi plaget med vann i kroppen, spesielt i beina, begynte allerede i uke 16 og slet me mye vann i kroppen helt til jeg måtte legge om kostholdet pga svangerskaps diabetes. Jeg gikk opp 20 kg, å har bare gått ned 5-6 kg etter fødsel. Har enda litt vann i kroppen. Men di sier at man kan ha det i opptil 9 mnd etter fødsel. Jeg brukte støttestrømper som jeg kjøpte på apoteke de funka veldig bra på beina vertfall :)
 
Det er nok mer enn du tror av det som er vann ja :) noen får masse vann i beina og hos andre fordeler vannet seg litt mer over hele kroppen. Støttestrømper er en fin ting.
Jeg gikk opp rundt 20kg første gang og brukte godt over et halvt år på å nå startvekt, var de siste 5-6 kiloene som tok lang tid. Sånn er det nå også. Gikk opp 15 kg, og 2,5 mnd etter fødsel har jeg 6 kg igjen, samme vekt siden 3 uker etter fødsel.
Kan være greit å vite at noen, feks meg, opplever å få veldig mye mer vann i kroppen ETTER fødsel ifbm hormoner som regulerer seg. Men det går over 1-2 uker etter fødsel
 
Back
Topp