Vann i kroppen/ødem etter SA?

håperpånrto

Glad i forumet
Februarhjertene2017
Jeg har slitt med vann i kroppen siden midten av januar. Ikke veldig mye, men nok til at det er plagsomt.
Våkner med pløsete ansikt og stive hender, legger meg med legger med dype merker etter sokker etc. Har av og til kløe på leggene, på brystkassen og i hendene.

hCG-nivået mitt var nede på 2 den 5. februar, så regner med at det ikke er noen rester i livmoren.
Har bl.a. sjekket blodprosent, CRP, blodsukker, hormoner/stoffskifte, jern, d-vitamin. Blodtrykket mitt er litt forhøyet, på et døgn var gjennomsnittet 140/80. Har noe høy puls. Har i dag tatt blodprøver for å forhåpentligvis utelukke hjertesvikt, nyresvikt, leversvikt og blodpropp i lungene. :nailbiting:
Er svært dårlig trent, men det har jeg jo vært over lang tid, så skjønner ikke hvorfor ødem skal komme rett etter graviditet/SA. :rolleyes:

Er det noen andre som har opplevd noe lignende etter SA?

Snakket med legen i dag for å få svar på de siste blodprøvene som ble tatt, og det er visstnok ingen unormale verdier som kan forklare at jeg har vann i kroppen. Så tenker at det enten må være noe de ikke har testet eller så er det rett og slett på grunn av SAen. Finner ingen svar når jeg "googler" på norsk, men om jeg søker på bl.a. water retention+miscarriage kommer det faktisk noen treff.
Har fremdeles samme "vannivå" i kroppen, så får bare ta tiden til hjelp og håpe at det forsvinner av seg selv.

Tror jeg har mindre vann i kroppen nå. Fikk mensen igjen 22. februar, og det har vært en usedvanlig slitsom uke med mye hodepine, migrene, svimmelhet og trøtthet - men utrolig nok ikke antydning til menssmerter (som jeg ellers pleier å ha). Håper kroppen "roer seg ned" snart, det har jammen vært et elendig år til nå... :(

Back
Topp