Vann i fingre/føtter

Lillefrue

Elsker forumet
syns det kom ekstra tidlig denne gangen. Det er utrolig plagsomt. Er det noe alle får i svangerskapet?

Har hatt det en stund nå. Kom det tidlig hos deg?

Jeg merker på fingrene når kosten har vært for usunn. Blir hoven der når jeg holder vann. Så hvis jeg en dag eller to kutter sukker og raske karbohydrater/fast food eller sånt med voldsomt mye salt i, så pleier det å løsne ganske raskt. Merker jeg har en dag eller to med ekstra nye tissing, og så kjenner jeg at fingrene blir normale igjen. :p pleier ikke å kjenne det så godt i beina, hadde ikke mye ødem sist, og det jeg hadde tror jeg kom av mitt dårlige kosthold.

Har ikke merket noe til det enda

Har merket spesielt dagen ettet salt mat.. eller dager jeg har brukt kroppen mye.. kjenner det sprenger i bein og hender.. men da hjelper det å drikke godt med vann, slenga beina opp og slappe av :)

Har fryktelig vondt i fingrene:eek: Tror det kan være pga vann selv om de ikke er spesielt hovne. Skal prate med jordmor om det neste uke. Spiser veldig lite salt og drikker mye vann, men like vondt likevel

Er nok veldig vanlig, men jeg merker ikke noe, forlovelsesringen er ikke blitt noe trangere ☺

Har fått på beina, anklene i starten og holder seg fortsatt. Hendene, fingrene i periode.
Hos meg hjelper ikke mye å drikke vann da blir jeg verre. Salt har ikke mye å si her helle, unntatt når får intravenøs da kan hovne skikkelig i armen hehe

Henda mine hovner opp uavhengig hvordan jeg spiser den og den dagen. Det sprenger og er ordentlig ubehagelig. Drikke mer vann kan jeg nok bli flinkere til, så takk :)

Jeg har fått en vann de siste 3 ukene ja :/ Er 25+2 nå. Jeg både kjenner det på kroppen og ser det på vekta :o :(

Tror jeg driver og samler på litt vann i beina. Sokkemerkene er litt tydeligere enn de pleier å være. På fingrene merker jeg ikke kjempestor forskjell, ringene mine passer fremdeles, men kjenner at operasjonshanskene på jobb er bittelitt trange (skal jo være det, men blitt litt vel stramme nå).

Aktivitet hjelper mot vann i kroppen. Har selv fått mer vann i kroppen de siste ukene på grunn av influensa og veldig lite aktivitet fra min side

Merker at det har kommet litt mer i hender, fingre og ansikt :p sist så jeg ut som en ballong i ansiktet før jeg fødte, men gikk heldigvis raskt tilbake :)

Back
Topp