Vann i beina etter fødsel

Frk. Drops

Betatt av forumet
Marshmallows2021
Er nå 3 dager siden jeg fødte, og har fått sykt mye vann i føttene. Ser ut som tømmerstokk føtter. Er det flere som har fått dette etter fødsel, og når ble det bedre? Kan ikke bruke vanlige sko en gang. Skikkelig ubehagelig. Drikker mye vann ila dagen.
 
Sniker

Ja jeg fikk enormt mye. Det var den eneste tingen ingen hadde «advart» meg om kunne skje etter fødsel. Det gikk over i løpet av 1 og en halv uke ca. Det var utrolig ubehagelig og klarte nesten ikke gå på det værste. Beina mine fikk ikke plass i crocs en gang... Drakk mye vann for å prøve å rense ut litt, følte det hjalp litt, men det tok litt tid.
 
Samme her! Det slapp etter ei uke ca hos meg. Sprang oftere på do enn da jeg var høygravid :woot:Fortsett å drikk masse vann. Det hjalp her iallfall. :)
 
Har hørt om mange som har fått masse vann i kroppen etter fødsel, så det er nok helt normalt. :) Men skjønner godt at det er ubehagelig! Håper det slipper snart.
 
Jeg hadde mer vann i beina etter fødsel enn i graviditeten. Ikke så mye som du beskriver da. Det gikk over etter ei ukes tid.
 
Jeg hadde endel vann i kroppen siste måneden før fødsel, og synes det er likt nå dagen etter fødsel. Har verken blitt mer eller mindre. Mener å huske at det sist forsvant rett etterpå, men denne gangen sitter det i fremdeles. Håper det går vekk ila noen dager, for skoene mine er også supertrange! Vil på trilletur :smiley-bounce012
 
Er nå 3 dager siden jeg fødte, og har fått sykt mye vann i føttene. Ser ut som tømmerstokk føtter. Er det flere som har fått dette etter fødsel, og når ble det bedre? Kan ikke bruke vanlige sko en gang. Skikkelig ubehagelig. Drikker mye vann ila dagen.

ja sånn har jeg hatt den etter 2 fødsler. En uke siden fødsel i dag og nå er det endelig på vei ned, men fortsatt ikke vanlig. Fikk heller ikke på meg tøflene mine for et par dager siden :p
Kan jo legge til at jeg 4 dager ETTER fødsel veide bare 1 kg mindre enn som høygravid. På tross av at flere liter fostervann, 3,4 kg baby og morkake hadde forlatt kroppen. Så det sier vel litt om mengden vann i beina og resten av kroppen.
Begynte å svette og tisse masse da vannmengden startet å gå nedover.
 
Last edited:
15 dager siden fødsel her, og nå har jeg bare litt vann igjen i anklene. Har gått ned 13kg, så her var det MYE vann :hilarious: først nå kan jeg gå med vanlige sko :p
 
10 dager siden fødsel og først nå får jeg på meg sko igjen. Jeg ble skikkelig overrasket over at det ble så mye vann i beina etter fødsel. Alle har jo sagt at alt vannet forsvant med fødselen, ingen som sa noe om at det ble mer. Har hatt heftig nattsvetting etter fødsel, så kroppen har jobba skikkelig for å få det bort. Henda og fingrene er snart helt bra igjen også :) De har vært vonde nesten hele svangerskapet :)
 
Dette husker jeg fra sist! Hadde så vilt mye vann i kroppen etter fødsel! Mener det tok en ukes tid før jeg følte meg normal igjen.
 
Har dere fått noen råd i forhold til dette? bør man bevege seg eller sitte mest mulig med hevede bein? støttestrømper? Har hovnet voldsomt opp i anklene selv siste to dagene :wideyed:
 
Har dere fått noen råd i forhold til dette? bør man bevege seg eller sitte mest mulig med hevede bein? støttestrømper? Har hovnet voldsomt opp i anklene selv siste to dagene :wideyed:

Drikke masse vann og unngå store mengder salt mat er mitt beste tips :) du tisser det ut igjen, men tar litt tid. Støttestrømper kan du også forsøke og sitte med beina høyt. Men drikke mye vann er nok noe av det mest effektive.
 
Drikke masse vann og unngå store mengder salt mat er mitt beste tips :) du tisser det ut igjen, men tar litt tid. Støttestrømper kan du også forsøke og sitte med beina høyt. Men drikke mye vann er nok noe av det mest effektive.

Salt ja... jeg har kanskje tatt litt av med den etterlengtede salamien som endelig er lov å spise:excited001Haha..
 
Salt ja... jeg har kanskje tatt litt av med den etterlengtede salamien som endelig er lov å spise:excited001Haha..

haha, den har jeg heller ikke begrensa meg på :hilarious: men droppa å toppe det med en pose pottitgull også :p
 
  • Liker
Reactions: An.
Har dere fått noen råd i forhold til dette? bør man bevege seg eller sitte mest mulig med hevede bein? støttestrømper? Har hovnet voldsomt opp i anklene selv siste to dagene :wideyed:
Litt over en uke siden jeg fødte, og jeg hovnet skikkelig opp i beina. Men hin natten forsvant plutselig mye av vannet i beina. Har fortsatt litt igjen. Men sitte med beina høyt og drikke masse vann. Skikkelig ubehagelig når de er så hovne, men det går over.
 
  • Liker
Reactions: An.
Sniker.

Hadde masse vann i beina i 7-10 dager etter fødsel. Det var så mye at det var ganske vondt. Jeg hadde glemt å ta med meg sko til sykehuset, heldigvis hadde vi kjøpt slippers til mannen som var justerbare over foten, ellers hadde jeg måtte reise i sokkelesten hjem. :facepalm: Det forsvant av seg selv over natten.
 
ja sånn har jeg hatt den etter 2 fødsler. En uke siden fødsel i dag og nå er det endelig på vei ned, men fortsatt ikke vanlig. Fikk heller ikke på meg tøflene mine for et par dager siden :p
Kan jo legge til at jeg 4 dager ETTER fødsel veide bare 1 kg mindre enn som høygravid. På tross av at flere liter fostervann, 3,4 kg baby og morkake hadde forlatt kroppen. Så det sier vel litt om mengden vann i beina og resten av kroppen.
Begynte å svette og tisse masse da vannmengden startet å gå nedover.

Sniker fra februar :)
Akkurat det samme her, 2 kg lettere etter fødsel enn som høygravid. Ble bedre etter 1,5 uke.
 
Back
Topp