Vann fra springen

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Når begynner/begynte dere å ikke koke vannet babyen får?

For noen uker siden, og nå er hun ca 5.5 måned. Men gir bare av det iskalde vannet, hvis jeg skal temperere vannet litt så koker jeg en liten skvett og blander i. Varmtvannet som har stått på en tank og godtgjort seg er gjerne ikke like rent som kaldtvannet. Spesielt hvis man har en gammel varmtvannstank.

Trenger vi ikke koke vannet lenger? (Hilsen en mor til 3 som alle har fått mme med dårlig hukommelse:P )

aah, nice! Da skal jeg rydde bort vannkokern som tar plass :D

(Varmer flasker med kaldt vann i mikro, bare så det er sagt)

Da jeg fikk de to andre het det seg at man skulle koke til 6 mnd. Nå er de gått ned til tre, men som min hs sa-bruk sunn fornuft. Jeg koker til 6 mnd. Litt av gammel vane og litt fordi jeg bor i en by hvor det tidligere har vært giardiasmitte og endel problemer og utskiftning av vannrørene.

Har gitt iskaldt vann fra springen noen få ganger, men liker å koke det først :cool: men har ikke gitt så mye vann. Hvor ofte gir dere babyene vann?

Har gitt iskaldt vann fra springen noen få ganger, men liker å koke det først :cool: men har ikke gitt så mye vann. Hvor ofte gir dere babyene vann?

Hun får vann til sine tre måltider med fast føde-da drikker hun en del. Så har hun tutekoppen sin gjennom hele dagen. Så blir noen slurker her og der.

Har ikke kokt det jeg... men han har bare fått noen munnfuller etter grøt (fra ca 4mnd alder)

HS sa 4 mnd, men vi begynte å gi grøt ved 4 mnd og 2 uker og jeg koker :p

Back
Topp