Vann fra springen / sterilisere flaskene

Malala

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
når kan de begynne å drikke vann direkte fra springen og når en kan slutte sterilisere flaskene ?

De kan drikke kaldt vann fra springen fra de begynner med fast føde. Flaskesterilisering er anbefalt til 6 mnd tror jeg. [emoji4]

Alle gjør det forskjellige. Vi velger å sterilisere ut flaskeperioden. Har lest for mye om melkebakterier nå så jeg har blitt helt paranoid [emoji23] Koker også alt vann. Må uansett koke til Baby Brezzaen så why not :) Det med vann kommer forresten ann på hvor du bor i landet.

Får en vann fra offentlig vannverk trenger en ikke å koke når barnet er fyllt 3mnd får en fra brønn bør en koke til barnet er 1år [emoji2] Har aldri gitt ho flaske så vet ikke hvordan det er med flasker [emoji846]

Edit: gir jo ho flaske med vann, men aldri gitt melk, koker ikke de [emoji846]

Alle gjør det forskjellige. Vi velger å sterilisere ut flaskeperioden. Har lest for mye om melkebakterier nå så jeg har blitt helt paranoid [emoji23] Koker også alt vann. Må uansett koke til Baby Brezzaen så why not :) Det med vann kommer forresten ann på hvor du bor i landet.
Akkurat det samme her også, leste for mye om bakterier og ellers ikke gjørsånt , riktig , feil at blir paranoid her

Han får vann til drikke rett fra springen, men steriliserer flaskene som blir brukt til melk.

Jeg har ikke mme, så vasker kun i oppvaskmaskin og kommunalt vann så koker ikke vannet. :)

Lett for å bli stressa med så mange forskjellige råd, prøv litt på magefølelse og at baby nå smaker på veldig mye. Hun her smaker også på gulvet og leker og litt bakterier må de bli vandt til også. Om de ellers er frisk og raske.

Back
Topp