Vann fødsel ?

Klomsis

Forelsket i forumet
MAI 2013
Jeg lurer på om noen av dere som har født hadde vann fødsel og om dere kan fortelle hvordan det var? Jeg tror jeg kan tenke meg det. :-)

Følger med her, for det har jeg også lyst til :) Jeg skal i hvert fall prøve vann som smertelindring ;)

Jeg har ikke prøvd,da jeg ikke har fått tid.....
Men av de jeg vet og har lest om,synest det var supert og har virkelig anbefalt det videre....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Var en her for ikkje så lenge siden som hadde det og anbefalte det på det sterkeste.. men husker ikkje kem det var.. håper ho ser denne:)

Var en her for ikkje så lenge siden som hadde det og anbefalte det på det sterkeste.. men husker ikkje kem det var.. håper ho ser denne:)
Ja det husker jeg og. Hun sa at alle som hadde muligheten burde gjøre det!

-- tasting fra mobil --

Tror jeg kommer til å bruke det som smertelindring, men ikke føde i vann

Samme her. Hvis ikke vannet holder kroppstemperatur, 37 grader (som er ganske varmt badevann) når babyen kommer ut, så kan den trekke pusten før den kommer opp av vannet. Og det vannet er ikke så deilig å få ned i lungene! Jordmor må være veldig nøye med temperaturen for at det skal være trygt for babyen å bli født oppi der.

Jeg kan også godt tenke meg å prøve dette. Skulle iallefall ha bad som smertelindring forrige gang, men pga uregelmessig hjertefrekvens på måling, måtte jeg sitte med registeringsbånd hele veien. Vet jo aldri hvordan det utarter seg, men jeg hopper gjerne i stampen om det går an denne gangen jeg :)

Jeg har jo bare lest å sett positive ting om det så skal ihvertfall prøve, om jeg får lov selvfølgelig. Uansett tenker jeg at om det ikke er behagelig er det bare å gå ut :-)

Jeg vil gjerne bruke badekar, men fikk klar beskjed av både lege og jordmor på Ullevål at det kun var aktuelt som smertelindring fram til vannet gikk. Etter det var det uaktuelt pga.infeksjonsfare. Men trur det kommer an på hvor du er og hvem som er på jobb, venninna mi fødte på Ullevål i fjor og lå i badekar 4 timer etter vannet gikk.

Jeg vil gjerne bruke badekar, men fikk klar beskjed av både lege og jordmor på Ullevål at det kun var aktuelt som smertelindring fram til vannet gikk. Etter det var det uaktuelt pga.infeksjonsfare. Men trur det kommer an på hvor du er og hvem som er på jobb, venninna mi fødte på Ullevål i fjor og lå i badekar 4 timer etter vannet gikk.
De har ofte ulike badekar. Vanlige badekar som fx i Skien er på alle fødestuene kan bare brukes til smertelindring og du får ikke føde i det. Mens de har ett fødebadekar som er spesiallaget for fødsel. Da må også jordmor ha spesialopplæring..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

heisann! jeg fødte i badekar for litt over 2 uker siden.
Det var min første fødsel og hadde kjempe lyst å ha vann fødsel.
Jeg har et kjempe fint minne i fra fødselen og anbefaler alle det har hørt så masse skrekkhistorier om fødsler men eg må ærlig talt si at eg hadde en utrolig fin opplevelse.
Om dere kan så gjør det!

Back
Topp