Vanlig samvær for 4-åring?

bertetrude

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg lurer på å gå fra min samboer. Vi har et felles barn på 4 år. Noen som vet hva som er vanlig samvær for barn på denne alderen?

-meg

Finnes det noe som er vanlig da?
Samboern min har sin 4åring annenhver uke. Svogern min har sin 4åring annenhver helg og 1 dag i uka. Svigerinna mi har sin 4åring 1 uke og 2 dager(han er hos pappan sin fra tirsdag-søndag annenhver uke). Må bare finne en løsning som passer dere best :)

Last edited:
Takk for svar. Jeg aner virkelig ikke hva andre gjør, for alle jeg kjenner er fortsatt sammen. Var derfor greit å høre hva andre har gjort. Jeg gruer meg virkelig til dette, men jeg tror ikke jeg orker å være sammen lenger heller.....

Om dere går fra hverandre, så må dere på mekling på familievernkontoret i deres kommune. Der vil dere få forslag til hvordan dere kan løse samværet. Det er dere som bestemmer, men de kan hjelpe dere til en enighet :)

Eg har han på 1,5 år og 4 åringen min 100%. Bf skreiv fra seg alt når eg gikk fra han. Må til mekling når dere går fra hverandre. Og da kan dere komme frem til en løsning

Tror det er ganske forskjellig.
Familievernkontoret kan hjelpe dere med dette.
Lykke til!

Da sønnen vår var 4 hadde vi 50/50, han er nå syv og vi har gått bort fra dette og han bor fast hos den ene, med samvær hos den andre.

Jeg vil ikke anbefale noen å ha 50/50, ut i fra egen erfaring med min sønn, selv om han ikke viste mye tegn til at han ikke syntes det var ok har vi i dag er vesentlig roligere og tryggere gutt. Han vet han har en "hovedbase", og et hjem til, men slipper å veksle mellom disse overvettes ofte.

Vet noen har bare 1 dag i uka, noen annenhver helg og andre 2 uker der og 2 uker her ;)

Back
Topp