Vanlig PP etter IVF - erfaringer?

En_gang_kanskje

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Hei dere :greet025

Jeg hadde min første IVF runde i august med kort protokoll og fersk innsett med negative resultater. Neste fryseforsøk blir i oktober. Vi ville da selvfølgelig prøve på «gamlemåten» i september, og det hjalp jo litt på humøret å fokusere på ny syklus med temping og testing etter EL :Heartred

Jeg fikk positiv EL test CD 14 (lørdag), men har fremdeles ikke fått økning i temp. Jeg har vanligvis +/- 36,4 grader etter EL så denne syklusen er veldig rar. Har hatt ferien så derfor er målingene litt rare (trekantene) pga tidspunkt, men det skal ikke ha så mye å si, det er for meg tydelig at det ikke har vært en økning i temp etter EL.

Har dere lignende erfaring med prøving første syklus etter IVF med temping?
Jeg tester hver dag etter LH for å se om EL bare er forsinket og det kommer ny topp.
Eller så kan det jo være en anovulatorisk syklus.
Jeg har de siste to dagene merket murring i livmorsområdet, så lurer jo på om egget har sluppet men jeg klarer ikke å produsere nok progesteron, burde jeg kanskje ta progesteron tilskudd? Har resept på utrogestan men det var jo ment for forrige IVF…

IMG_5457.jpeg

Her er eksempel på tidligere syklus, jeg har hatt slikt mønster hver syklus før:
IMG_5458.jpeg

Ivf tuller med hormoner og alt i kroppen. Så syklusen min tuller veldig etterpå. Derfor må jeg ha styrt syklus i etterkant sånn at det blir noe ordning på ting..

Ivf tuller med hormoner og alt i kroppen. Så syklusen min tuller veldig etterpå. Derfor må jeg ha styrt syklus i etterkant sånn at det blir noe ordning på ting..
Ja uten tvil at det IVF som gjør at den blir så rar denne syklusen. Jeg er satt opp på naturlig syklus i oktober, håper ikke jeg har behov for styrt syklus også og at det blir utsatt innsett til november igjen, men det er jo noe jeg må belage meg på. Ikke så lett å være tålmodig når klokken tikker :dead:

Jeg hadde jo bare totalfrys på mitt forsøk, da.. men hadde jo da de samme hormonene bare uten ovitrellen. Fikk heller gonapeptyl som gjorde "lutealfasen" ganske kort.. (en uke kortere ish)
Men da hadde jeg i alle fall en forlenget syklus etterpå (omtrent tilsvarende lengre syklus som kortere - ca en uke lengre).
Så at hormonene tuller med kroppen, er jo ikke så rart.
Men jeg mener jo jeg fikk greit temphopp da.

Kan hende bare egget ikke slapp nå, og prøver på nytt senere.

Forøvrig, jeg har hatt en anovulatorisk syklus før uten sammenheng med ivf. Syklusen da ble ca 12 dager lengre enn vanlig, før jeg fikk en blødning. Neste syklus ble normal; faktisk litt kortere.

Om du har mulighet, og har veldig lyst til å vite, så kan jo en privat gynekolog se om egget har sluppet eller ikke, og hvordan forholdene er. :)

Jeg hadde jo bare totalfrys på mitt forsøk, da.. men hadde jo da de samme hormonene bare uten ovitrellen. Fikk heller gonapeptyl som gjorde "lutealfasen" ganske kort.. (en uke kortere ish)
Men da hadde jeg i alle fall en forlenget syklus etterpå (omtrent tilsvarende lengre syklus som kortere - ca en uke lengre).
Så at hormonene tuller med kroppen, er jo ikke så rart.
Men jeg mener jo jeg fikk greit temphopp da.

Kan hende bare egget ikke slapp nå, og prøver på nytt senere.

Forøvrig, jeg har hatt en anovulatorisk syklus før uten sammenheng med ivf. Syklusen da ble ca 12 dager lengre enn vanlig, før jeg fikk en blødning. Neste syklus ble normal; faktisk litt kortere.

Om du har mulighet, og har veldig lyst til å vite, så kan jo en privat gynekolog se om egget har sluppet eller ikke, og hvordan forholdene er. :)
Takk for at du deler dine erfaringer :smiley-angelic003 Ja har lest at det er normalt å ha anovulatoriske sykluser iblant, uavhengig av ivf.

Heldigvis økte tempen litt idag og FF har satt kryss, tempen er veldig lav og ustabil fremdeles, men kan tyde på at EL har skjedd men at jeg denne syklusen kanskje ikke er så god på progesteron produksjon pga hormonstimuleringen… Bare en teori! Men veldig god ide å dra til privat gynekolog for å sjekke for sikkert, det hadde jeg ikke tenkt på, men det får bare briste eller bære denne syklusen da, men selvfølgelig så er det jo kjekt å få nysgjerrigheten tilfredstilt :pompus:

Stiplet linje kommer fordi jeg har slettet målingen CD15 som var rar.
IMG_5464.jpeg

Var bare rot med min syklus i to måneder etter det første kansellerte IVF-førsøket, sannsynligvis pga. hormonene. Gikk ganske lenge på overtid før jeg fikk mensen begge månedene og var jo så superivrig med å komme igang igjen med neste forsøk. Tredje måneden stabiliserte det seg igjen til normal syklus.

Var bare rot med min syklus i to måneder etter det første kansellerte IVF-førsøket, sannsynligvis pga. hormonene. Gikk ganske lenge på overtid før jeg fikk mensen begge månedene og var jo så superivrig med å komme igang igjen med neste forsøk. Tredje måneden stabiliserte det seg igjen til normal syklus.

Off, måtte du vente til det var normalt igjen før oppstart? Jeg skal ha fryseinnsett på naturlig syklus i oktober, men hvis syklusen er helt føkka så lurer jeg på om det går med naturlig syklus..Men får ha tillit til at legene vet hva de gjør og har gjort en god vurdering!

Off, måtte du vente til det var normalt igjen før oppstart? Jeg skal ha fryseinnsett på naturlig syklus i oktober, men hvis syklusen er helt føkka så lurer jeg på om det går med naturlig syklus..Men får ha tillit til at legene vet hva de gjør og har gjort en god vurdering!
Ja, og uheldigvis så havnet jula i mellom der og da stengte klinikken ned, så rakk ikke så mange forsøk den første høsten.

Back
Topp