Vanlig NAN og vask av flasker

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Flere som sliter med å få ren flaskene bare ved å skylle og koke? Jeg har begynt å kjøre dem på kort program på oppvaskmaskinen for med å bare koke dem så blir det fortsatt sånn fettlag igjen inni flaska... Imidlertid usikker på om flaskene har godt av å bli kjørt i maskina.

Tips?

Vet ikke hvilke flasker du har men de fra dr.brown kan kjøres i maskin. Men det fins flaskebørste og sammen me zalo og varmt vann får man bort fettlaget...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Eg merker ikke noe til det med håndvask. Men når eg har brukt kortprogram på maskinen så syns eg de får et slags belegg. Men ved vanlig langvask (60 grader +) på maskinen så blir de bra ;)

Jeg har dr brown og bruker nan. Vi trenger nesten ikke å vaske de bare skylde med vann men jeg vasker de selvom. Jeg sleit med fettlag i avent flaskene. Kanskje det har noe å si hvilke flasker en bruker?

Vi bruker Nan og Aventflaskene. Skyller i varmt vann rett etter bruk,vasker de for hånd med varmt vann og zalo og koker etterpå. Har ikke merket noe til det her :)

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Bruker Dr. Brown og HIPP (når vi bruker tillegg). Jeg går over flaskene med flaskebørste først for så å koke.

Vi har nan'en fra apoteket og avent flasker. Skyller flaskene i kaldt vann så fort jeg husker det etter bruk(minuttene flyr fort når det må rapes først:P). Vasker flaskene enten for hånd eller i maskin, deretter kokes de. Ikke noe fettproblemer her:)

Jeg også skyller det først i kaldt vann, så vasker de for hånd med Zalo og varmt vann. Så steriliserer jeg de i micro. Har ikke problemer med fett da :)

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Vi bruker Nan og Aventflaskene. Skyller i varmt vann rett etter bruk,vasker de for hånd med varmt vann og zalo og koker etterpå. Har ikke merket noe til det her :)

Samme prosedyre her, og det funker utmerket. Men må vaske med vann og zalo før koking, det er ikke nok å kun skylle flaskene... Da blir det fettbelegg her også.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vet ikke hvilke flasker du har men de fra dr.brown kan kjøres i maskin. Men det fins flaskebørste og sammen me zalo og varmt vann får man bort fettlaget...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi bruker også dr.brown. Da skal jeg kjøpe meg en slik kost :)

Flaskene SKAL vaskes før de kokes, man får ikke bort alle rester og belegg med bare å skylle og det er de bakterier som oppstår da som er de skumle. Etter bruk skylles de først i kaldt vann før de vaskes. Flaskene kan vaskes i maskin på minimum 65 grader, men før babyen er 3 mnd må de kokes i tillegg etterpå. Dette står i boken om flaskemating, helsesøster viste meg det her om dagen for jeg lurte på når man kunne gå over fra maskinvask og koking til bare maskinvask. Sist jeg hadde flaskebaby kokte vi til hun var ca 6 mnd så det er litt andre retningslinjer nå.

Flaskene bør skylles med kaldt vann så fort en har mulighet etter bruk. Deretter vaskes i varmt vann og zalo eller i oppvaskemaskina. Vi vasker våre i oppvaskemaskina på 70 grader. Deretter kokes eller steriliseres i mikro. Vi har aventflasker. Skyller i kaldt vann, vasker i oppvaskemaskina og steriliserer i mikro og har ingen problemer med fettlag. Men må vaske ordentlig, enten for hånd eller i oppvaskemaskina med varmt vann og pass på å ikke vaske veldig oljete ting samtidig, spesielt i oppvaskemaskina. Vi sørger for å skylle bort oljen på ting før det vaskes i oppvaskemaskina, samme med tomatsøl, fører litt til at flaskene blir litt misfargede.

Vasker alltid over vaskekummen med vant vann og zalo for å få vekk evt fett fra ting som har lagt nedi der,og så bruker vi en egen børste til å vaske flaskene med.

Vasker alltid over vaskekummen med vant vann og zalo for å få vekk evt fett fra ting som har lagt nedi der,og så bruker vi en egen børste til å vaske flaskene med.

Samme her hygiene er viktig for flaskemating.

Samme her.

❤ Emil 13.juli -13 ❤
❤ Theodor 6.mai -10 ❤

Back
Topp