Vanlig med turdag i 1.klasse?

Her er det helt vanlig og jeg synes det er supert at de har det. De lærer masse på uteskole også
Enig. :) Jeg synes ikke de går glipp av noe. Det er ikke gitt at 5-6-åringer ville lært mer om de måtte sitte rolig flere timer. Å pøse på med stillesittende teoritimer er ikke en effektiv måte å øke læringsutbyttet til så små barn.

Her har de 1 tur dag i uken i 1, klasse virker det som ;) synes det er greit med tanke på at de er så små :)

Der jeg jobbet var det både tur og gym i uka, og på turdagene var det jo ordnelig opplegg med ting barna måtte gjøre og lære! de er jo så små enda, helt fantastisk med tur så de har mulighet til å lære motorikk og sosialt og bare ta det med ro en dag i uka uten fullt kjør, for det er virkelig fullt kjør for småttisene assa :)

Oi, syns det hørtes helt fantastisk ut jeg!!:) på skolen til ungene her er det aaaalt for lite turer!! De har det nesten aldri! Turer er såå godt for dem!:)

I første klasse er det som regel ikke like mye og like tung undervisning som det er i de neste trinnene. Det at de har en fast turdag i uka vil jo ikke automatisk si at de ikke lærer noe. Man kan jo lære mye av å være på tur ute i naturen :)

De har turdag her også, men legger jo inn faglige oppgaver på turen:)

På skolen til sønnen ble det kalt Uteskole, og de hadde bra med undervisning den dagen også! De hadde både naturfag, norsk, matte og engelsk lagt inn i disse dagene. Synes det er en super måte å flette inn fag og aktivitet jeg :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Det har de her, bruker dagen da som kroppslvning,naturfag,mat og helse... MYE de lærer ute i naturen og, og de er flinke til å flettet inn fag:)

Her har de turdag/uteskole i fra 11:30-14:00 en dag i uka. De har base et lite stykke fra skolen. Syns det er kjempe bra jeg :) På turen har de alltid oppgaver de må løse før de får ha "frilek" :)

Her har 1. og 2. klasse en fast turdag hver uke sammen med de største i bhg. Syns det er flott jeg, og de lærer masse :-)
I tillegg har 1. klasse en fridag i uka også, så de har egentlig bare 3 ordinære skoledager. Syns allikevel at de har lært masse allerede :-)

Vi hadde det der vi bodde tidligere, synes det var supert jeg! Da var det 1-4 som hadde felles turdag.
Nå er det en dag i mnd de har turdag, men så har de bare 4 skoledager i uka å.

Her har de 1 turdag (uteskole) hver uke i 1 klasse. Og nå som vi har 3 klassing har de 1 turdag i mnd og det hadde de i 2 klasse også. Synes det er knallbra. De har undervisning på sin måte ute i skogen også. Storebror elsker turdagene, da lærer de om dyr og planter i skogen, de lærer å spikke, de klatrer i trær, de lager bål og griller ( har eget grillsted i skogen) også slipper de små å sitte inne å ha skoletimer inne hele tiden. I 1 klasse hadde de 1 friminutt pr. dag.

Her er hver fredag turdag/uteskole.
Ellers er de på skolen mandag og torsdag 8.30-13, onsdag 8.30-12 og tirsdag 9. 15-14.

Har fast turdag her også, men da er de ikke ute hele dagen, og de har alltid et mål med turen. De kan lete etter former, lage bokstaver med pinner, lære om naturen osv. Syns det er et fint tiltak, men skjønner det blir ensformig om de alltid er på samme plass. Her varierer de etter hva som passer for tema på skolen.

Mine har en turdag i uka, fra 1 til 4 klasse. Den dagen de har tur er det en time på skole først, så tur. De går ofte til samme plassen, men har også turer til andre steder i nærmiljøet. På skolen dems heter det ikke turdag, det heter uteskole. Og de tusler ikke bare på tur, det er ett opplegg med turen, de lærer ting underveis, har poster med oppgaver osv.
Veldig veldig bra med slikt opplegg syntes jeg. Ungene trenger den fysiske delen, samtidig som det viser at man ikke MÅ sitte i ett klasserom for å ha undervisning.

Ja, det høres fint ut hvis de har et opplegg og gjør noe mer enn å bare leke ute i skogen og grille pølser, det samme uke etter uke...Gutten sier det er kjedelig allerede, og vi er bare i oktober. Skal ta det opp med læreren hans.

Back
Topp