Vanlig med time hos anestesilege på slutten?

Lillevaffel

Blir kjent med forumet
Hei, jeg skal til anestesilege i morgen, men har vel egentlig aldri fått vite hvorfor.

Ingen av de jeg kjenner som har fått barn dro til anestesilege i svangerskapet.

Er uke 35+5.

Noen som har noen tanker rundt hvorfor jeg skal dit? Noen som har vært hos smertelege i slutten av svangerskapet?

Takk for svar :)

Anestesilegen er jo pga feks epidural. Ikke hørt man skal dit, men virker logisk

Ja, må jo være sånt. Men lurer litt på hvorfor jeg skal dit når ingen andre trenger, haha.
Kun møtt anestesilege rett før epidural skal settes. Har du noen sykdommer eller tidligere dårlig erfaring med anestesi kanskje?

Kun møtt anestesilege rett før epidural skal settes. Har du noen sykdommer eller tidligere dårlig erfaring med anestesi kanskje?
Ikke noen dårlige erfaringer, men har Leiden mutasjon (forhøyet risiko for å få blodpropp), men usikker på hva det har med smerte å gjøre...! Kanskje epidural inneholder noe som gjør blodet tykkere

Jeg hadde møte med anestesilege mot slutten pga planglagt epidural. Jeg var veldig glad for at jeg hadde flere ærender på sykehuset den dagen, fordi det gikk så sykt fort. Tror nesten ikke han så på meg en gang. Spurte et par spørsmål og noterte seg at vi hadde pratet sammen og finito. Satt igjen som et spørsmåltegn, men heldigvis kunne jordmor svare på spørmålene mine etterpå :p

Han spurte f eks om ryggen min så fin ut og jeg bare "ja" og så skrev han at den var fin. Etterpå kom jeg til å tenke på at jeg har jo tatovering på ryggen, men dem var ikke plassert i veien for epiduralen heldigvis (sa jordmor).

Jeg hadde møte med anestesilege mot slutten pga planglagt epidural. Jeg var veldig glad for at jeg hadde flere ærender på sykehuset den dagen, fordi det gikk så sykt fort. Tror nesten ikke han så på meg en gang. Spurte et par spørsmål og noterte seg at vi hadde pratet sammen og finito. Satt igjen som et spørsmåltegn, men heldigvis kunne jordmor svare på spørmålene mine etterpå :p

Han spurte f eks om ryggen min så fin ut og jeg bare "ja" og så skrev han at den var fin. Etterpå kom jeg til å tenke på at jeg har jo tatovering på ryggen, men dem var ikke plassert i veien for epiduralen heldigvis (sa jordmor).
Høh, såpass! Har ikke flere ærender, og bor et stykke unna, så håper ikke det bare er en bortkasta time, hehe :woot:

Da er det nok derfor. På mitt sykehus er det i hvert fall rutine at man er hos anestesilege om man har BMI over 35. De sjekker ryggen, halsen, hender osv. Mtp veneflon og epidural osv., fordi overvektige har større risiko for haste-KS. Husker ikke helt hva de spurte om, men det var fort gjort.
Ok, da er det vel sikkert derfor, ja! Men da så :)

Ikke noen dårlige erfaringer, men har Leiden mutasjon (forhøyet risiko for å få blodpropp), men usikker på hva det har med smerte å gjøre...! Kanskje epidural inneholder noe som gjør blodet tykkere

Går du på blodfortynnande i svangerskapet? Eg går på behandlingsdose pga risiko for blodpropp og har snakka med anestestilege ifbm det. Må gå 24t mellom sprøyte med blodfortynnande og epidural. Men i mitt tilfelle er det og fordi eg helst skal ha epidural pga tvillingfødsel.

Skal selv ha samtale med anestesilege i uke 34 pga overvekt :)

Jøss, så rart! Er overvektig da, kanskje det har noe å si.
Jeg måtte inn på det forrige gang, fikk epidural helt fint gangen før det. Legen sjekka ikke noe,husker ikke hva hen spurte om en gang. Var heldigvis i forbindelse med en ultralyd.

Jeg ble også innkalt begge gangene, er også overvektig, så var nok derfor. Han bare så på ryggen min. Er for at det kan være vanskeligere å sette epidural når man er overvektig. Men følte at den "timen" var waste. Fikk se en epidural og han forklarte hva det var. Var vel inne i kanskje 3 min.

Ja, grunnen til at jeg var der var visst fordi jeg er overvektig. Han så bare på ryggen min, som blir sagt her, og så litt på hendene mine. Følte også at timen var waste, haha. Jaja, da har jeg hvertfall gjort det jeg skal.

Jeg skal også til anestesilege på grunn av overvekt. Har fått satt opp time så det passer med avtale for vekstkontroll. Hadde håpet å unngå epidural, har veldig lite lyst på sprøyte i ryggen etter erfaring med spinalprøve som barn, men må man så må man.

Back
Topp