Vanlig med tidlig ul?

Mammaaaa91

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Hvor vanlig er det med tidlig ul?

Jeg har gått gjennom to svangerskap, men ikke hatt noe før OUL i uke 18.

Når anbefales det å ta TUL i såfall?

Noen som vet hvor jeg kan ta dette i Bergen? Hvor mye koster det?

Jeg tar i uke 12, gjorde det sist gang også :) jeg betaler 1200,- i Kristiansand

Jeg tror ikke det er så veldig vanlig (ikke så vanlig som det virker her). Jeg vil sjekke fordi jeg har mistet tidligere. Men hvis man ikke har noen tegn på at noe er galt, er det ingenting i veien for å vente til oul ;)

Jeg tar tul i uke 8 og uke 12. Betaler 600 kr.

Jeg har hatt tidlig ul i alle mine svangerskap pga medisinske årsaker.
Men jeg forstår veldig godt de som gjør det bare "for moroskyld" også.
Nå om dagen syntes jeg det virker som det er mer sjelden at noen venter til uke 18 :p

Jeg håper på å få henvisning til TUL når jeg skal til legen nå på fredag. Det er første gang til legen siden jeg fant ut at jeg var gravid (er 7+1 i dag), men jeg har mistet tidligere og håper det er en god grunn til å kunne få TUL. Noen som har erfaringer med dette?

Jeg fikk TUL sist gang (i 2010) også, for da var jeg fryktelig usikker på hvor langt jeg var på vei (denne gangen har jeg bedre oversikt på akkurat det!). Mistet bare noen dager før TUL den gangen, men fikk i alle fall bekreftet at alt var ute og så "rent ut" hos jordmor ved hjelp av TUL.

Jeg har hatt tre TUL hittil (uke 3, 5 og 8) pga en ex u tidligere. Fått via henvisning. Vi skal ha en i uke 12 også, men den blir nok privat. Må vel snart bestille, men vet ikke helt hvor her i Bergen.

Jeg håper på å få henvisning til TUL når jeg skal til legen nå på fredag. Det er første gang til legen siden jeg fant ut at jeg var gravid (er 7+1 i dag), men jeg har mistet tidligere og håper det er en god grunn til å kunne få TUL. Noen som har erfaringer med dette?
Varierer veldig fra lege til lege har jeg inntrykk av.
Er jo vanlig å miste vet du så ikke alle som skjønner hvor stressa man kan bli av det...
Lykke til

På gruppa vår virker det jo veeeeeeldig vanlig med TUL. Tror kanskje ikke det er like vanlig som det kan virke når vi skravler her, men er nok vanligere enn for noen år siden.
Som regel må man betale selv og gå privat. Henvisning til spesialist eller sykehus gjør at man får det gratis eller kun til egenandel, men da skal det være gode grunner for det som regel.
i oslo-drammen-området har jeg ikke klart å finne noen private som gjør det billigere enn 1000 kr, ligger stort sett 1000-1500 kr.

Jeg har lest litt, og jeg har funnet en under 1000 kr i Bergen, og den blir ikke anbefalt.
Jeg har aldri mistet før, så får nok ikke noe henvisning.
Jeg tenker det hadde vært greit å skjekke at alt er ok :)

Jeg tror nok ikke det er så vanlig som det virker her inne. Jeg har fått henvisning fra lege pga komplikasjoner i forrige svangerskap, og det er mulig vi tar en privat rundt uke 12 for sjelefredens skyld :-)

Jeg skal inn privat på november. Gjør det for å være sikker på at alt er i orden. Jeg er så syk i svangerskapet og har så mye plager at jeg nekter å gå til uke 19 om det er noe galt..

Jeg skal ikke ha denne gangen - med mindre jordmor har ul-apparat på kontoret.. har ikke tid til å reise 2-3 timer og betale dyrt for det.. hadde med førstemann pluss 3D senere og med nr 2 fikk jeg ul på legevakta i uke 8 pga blødning.. på julaften av alle dager.. hadde ikke 3D da det ikke var noen som tilbød det der vi bodde da.

Jeg har bestilt TUL når jeg er 12+0. Betaler 1100 kr for dette og synes det er en trygghet for vi forteller alle om graviditeten! :-)

Vet ikke om det er vanlig eller ikke her. Prøvde å få time rundt om kring her i bodø og det er bare en gyn man ikke trenger henvisning til og hun hadde ledig time etter 4mnd. Så da kvalifiseres det vel ikke for tidlig lengre

Jeg skal inn privat på november. Gjør det for å være sikker på at alt er i orden. Jeg er så syk i svangerskapet og har så mye plager at jeg nekter å gå til uke 19 om det er noe galt..
Det tenker jeg også :)

Vi har vært på 2 tul (uke 6 og 8) og skal på en til i uke 12. Dette er via offentlig gyn/sykehus. Har hatt 2 SA (begge i 2015) og var henvist til IVF når vi fant ut at jeg var gravid. Han ville ha oss inn for å sjekke at alt var i orden mtp tidligere SA og bingosyklus:p Helt greit det, men nesten litt i meste laget med 3 stk. Men vet vi er kjempeheldige som får dette uten å betale for det :happy:

Back
Topp