Vanlig med sykmelding ved bekkenprblemer?

nitalita

Gift med forumet
 Er det vanlig å få sykmelding ved bekkenløsning  under sv.skap?

Ifjor når jeg gikk gravid hadde jeg ikke noe problem med bekkenet.
Men nå, bare 7-8 uker på vei med nr.2 har jeg hatt noen (mildt sagt)...helt jævlige dager innimellom[&o] Kommer meg nesten ikke på do, kommer meg nesten ikke opp trappa til leiligheta, ikke kle av/på meg og besvimer nesten fordi det gjør så vondt[:(]

Som sagt så er ikke dette hver dag, men når det først kommer så kommer det skikkelig.
Om 1 uke begynner jeg i jobb igjen og er spent på hvordan det vil gå....

Så, hvor vanlig er det å få sykmelding? Og hvor mye "bestemmer" jeg over min egen kropp?

Jeg tror nok at det er ganske vanlig og få en sykemlding dersom man har bekkenløsning....
Man kan eventuelt prøve og bli omplassert, Dersom det Ikkje går ant blir man mest sannsynligvis sykemeldt....
Men det er vel kanskje litt forskjellig fra lege til lege også....
Min lege bare hørte på meg, Og kjente litt på bekkenet mitt, Såh gikk hun rett og skrev meg en sykemeldig på 1 Måned, Og forsto det slik at på neste time hos henne kom Jeg til og bli videre sykemeldt....
Det er joh best og unngå og bli verre ved og gå på jobb....
Lykke Til.... [:D]

Ja tror det varierer fra lege til lege. Har ei dame av den gammle sorten jeg skjønner du og jeg merket det litt forrige gang at hun tok litt lett på meg og tok alle under en kam på en måte.
Men jeg får se hvordan det går, og håpe at hun kan ta  meg seriøst om det ikke går så bra på jobb.

Takk for svar[;)]

Jeg hadde vondt i hofta og bekkenet siden uke 7-8, men ikke så ille at jeg ikke kunne jobbe. Men det ble bare værre og værre. Til slutt var jeg så utslitt etter en arbeidsdag (bare 6 timer da) at jeg vagget som om jeg skulle vært i siste mnd![:D][8|] Dessuten måtte jeg gå med museskritt, og måtte stoppe flere gang. Var vondt å kjøre bil også.
Klarte å jobbe fram til forrige onsdag. Jobber på et bakeriutsalg på kjøpesenter, så det er en fysisk krevende jobb
Fikk sykemelding med en gang. Står gangvansker og bekkenløsning på den.
Kunne sikkert sykemeldt meg tidligere, men hadde ikke samvittighet til det.
Nå håper jeg bare at jeg ikke får masse plager siden jeg tynte meg så lenge.

Du må lytte til kroppen din! Hva med 50% sykemelding?

Ja det er vanlig å få sykemelding ved bekkenløsning, eventulet tilrettelagt arbeid hvis det er mulig. Noen jobber 50%, andre blir helt sykemeldte. Jeg ble fullt sykemeldt for noen uker siden på grunn av bekkenløsning...

Hmm..oki, takk for svar alle sammen[;)]

Kjennes ikke ut som jeg kommer til å bli bedre værtfall, og om ei uke begynner jeg i jobb igjen så da får jeg se ann da. Skal jo ha nattevakter og da er jeg alene, også skal vi ha Linea hjemme på dagtid så det er ikke sikkert det gjør det så mye bedre[:)]

bekkenløsning gir rett til svangerskaps permisjon, dersom det ikke er noen form for tilrettelegging av arbeidsplassen. Denne permisjonen går ikke ut over fødsels- permisjon...

Jeg ble gravid i slutten av september og fikk veldig mye smerter i rygg og bekkenet fra slutten av desember. Drog til legen og han sykmeldte meg. Så jeg har vært sykmedt helt fra og med 09 januar og til nå!! Jeg trodde frst at det var vanlig at man hadde vondt når man gikk gravid, hadde nemlig ikke peiling på hva bekkenløsning var for noe. Så det er vanlig å bli sykmeldt når man har bekkenløsning!

Lykke til da... [:)]

ORIGINAL: Alicia

Jeg ble gravid i slutten av september og fikk veldig mye smerter i rygg og bekkenet fra slutten av desember. Drog til legen og han sykmeldte meg. Så jeg har vært sykmedt helt fra og med 09 januar og til nå!! Jeg trodde frst at det var vanlig at man hadde vondt når man gikk gravid, hadde nemlig ikke peiling på hva bekkenløsning var for noe. Så det er vanlig å bli sykmeldt når man har bekkenløsning!

Ble du sykmeldt 100%?.......For jeg sliter veldig allerede, er 7-9 uker på vei...pluss at jeg har tross alt mann og barn å ta meg av og......gruer meg til å ut i jobb igjen

det er veldig veldig viktig at du tar det med ro dersom du merker til bekkenløsninga,i verste fall havner du på krykker eller i rullestol og det er pyton! prøv med tilrettelagt opg på jobb,og graderte sykepenger eller og aktiv sjmld da kan du vere litt på jobb alt etter korleis du føler deg! men eg råder deg til å lytte på kroppen din for din eigen del!
klem

sist ble jeg 100% sykemeldt fra uke 10, denne gangen er jeg sykemeldt 40% fra forrige uke-og det har hjulpet en del, men ender nok opp 100% sykemeldt hvis jeg ikke blir bedre for får noen dager hvor jeg ikke klarer å reise meg fra gulvet. Har en liten en som krever sitt, og når da mamma ikke kommer seg opp etter å ha lekt på gulvet så ser han veldig rart på meg.
Er viktig å ta vare på seg selv, og den man har i magen-lytt til kroppen din. (har foresten ikke vært noen problem å få sykemelding)

Oki, takk for svar alle sammen.....kommer ikke til å bli så lett for meg å få tilrettelagt arbeid eller gå på aktiv siden jeg skal ha nattevakter og da er jeg alene. Men jegg håper ting ordner seg og at legen min kan ta meg seriøst

ORIGINAL: nitalita

ORIGINAL: Alicia

Ble du sykmeldt 100%?.......For jeg sliter veldig allerede, er 7-9 uker på vei...pluss at jeg har tross alt mann og barn å ta meg av og......gruer meg til å ut i jobb igjen

Sorry for et så seint svar!! Ja jeg ble 100 % sykmeldt og jeg har ikke andre barn å ta meg av... så jeg synes at du også burde bli sykmeldt!! Jeg har hatt veldig mye nytte av det å gå sykemeldt. Man er mye trøtt og sånt når man går gravid også er det bekkenet som gjør sykelig vondt, så en sykmelding kommer godt med!

Back
Topp