Vanlig med influensa følelse ved graviditet (1. trim.)?

Bipperiin

Glad i forumet
Jeg er 9+6 og de siste 2-3 ukene har jeg fått en tydelig influensa følelse på ettermiddag/kveld de fleste dager. Altså har det ikke brutt ut i noe mer, og den er der ikke om morgenen/formiddagen. Derfor tror jeg jo ikke det egentlug er influensa.

Normalt? Andre som har opplevd?

Har det ofte å jeg er i uke 39. Hos meg varer det en hel dag, så er jeg helt fin dagen etter. Så kan det ta et par dager så kommer det igjen. Så e nokk normalt[emoji4]

Har hatt "influensa" hver morgen de siste 4ukene. Sist uke var jeg helt slått ut i flere dager, men uten feber og med kvalme så var det nok graviditeten. Bikket uke 10 nå på søndag og plutselig er livet litt greit igjen :) Så hold ut! Meeen, om du er liggende og totalt ubrukelig så spørs det om du hadde gjort like god nytte i senga som på doen på jobb ;)

Jeg hadde influensa i 39 uker ;) stå på og hvil masse :)

Kjenner meg igjen i følelsen..kommer på kveldstid, litt vond i kroppen.. Men om morgenen er det borte! :)

Takk for svar, godt å høre! Jeg finner ikke noe om det på nettet nemlig, og det står ikke i lister over symptomer for gravide:hungover: Så da blir man jo litt bekymret..

I går rundt halv tre ble jeg faktisk plutselig kjempedårlig, virkelig syk. Og fryktelig vondt i korsryggen, frøs så jeg skalv og verk i alle ledd og vondt i hele kroppen. Fortsette utover kvelden og natten, fikk ikke sove av smertene selv etter Paracet. Gråt av smerte og frustrasjon.. Ikke feber, til min store overraskelse:wideyed: Er i dag også veldig dårlig, men ikke like gale ennå ihvertfall. Paracet funker bedre nå.. Har ikke opplevd i nærheten av dette tidligere i graviditeten, men tror dere det likevel er normalt?

Jeg er nå 13+4 og har "influensa" hver ettermiddag og kveld fortsatt. Siste dagene derimot har jeg blitt syk på ordentlig, med meget sår hals og snørrete og vondt i kroppen - selv fra morgenen av. Noen flere som har opplevd denne influensa følelsen?

Noen som forresten vet om det er farlig å være syk i svangerskapet? Er nok ikke influensa siden det er sår hals, men en type forkjølelse jeg har fått nå..

Jeg er nå 13+4 og har "influensa" hver ettermiddag og kveld fortsatt. Siste dagene derimot har jeg blitt syk på ordentlig, med meget sår hals og snørrete og vondt i kroppen - selv fra morgenen av. Noen flere som har opplevd denne influensa følelsen?

Noen som forresten vet om det er farlig å være syk i svangerskapet? Er nok ikke influensa siden det er sår hals, men en type forkjølelse jeg har fått nå..
Om du ikke har høy feber har d ikke noe å si for barnet om du har sår hals og er forkjølet. Men ta en tur til legen så får han ta en vurdering om du er bekymret. immunforsvaret er litt lavere når man er gravid så man blir litt lettere syk.

Får du feber så tar du paracet. Jm sa det til meg at paracet var bedre for fosteret enn feber.

Blir du skikkelig syk drar du til legen. Jeg hadde skikkelig influensa i første graviditet, men det var ikke farlig [emoji4]

Takk for svar. Ingen feber nei, det vet jeg kan være farlig. Bra forkjølelse el.l. ikke er farlig da!

Influensa følelsen siste 1,5 mnd er nok fordi jeg er lagt forbi utslitt og blir dermed "nedbrutt" - tror JEG. Skulle jo ikke jobbet fulltid denne perioden.. Men ville gjerne visst om det er vanlig, om andre også har hatt det slik i graviditeten. Noen har ihvertfall, tydeligvis. Godt å vite:happy:

Takk for svar, godt å høre! Jeg finner ikke noe om det på nettet nemlig, og det står ikke i lister over symptomer for gravide:hungover: Så da blir man jo litt bekymret..

I går rundt halv tre ble jeg faktisk plutselig kjempedårlig, virkelig syk. Og fryktelig vondt i korsryggen, frøs så jeg skalv og verk i alle ledd og vondt i hele kroppen. Fortsette utover kvelden og natten, fikk ikke sove av smertene selv etter Paracet. Gråt av smerte og frustrasjon.. Ikke feber, til min store overraskelse:wideyed: Er i dag også veldig dårlig, men ikke like gale ennå ihvertfall. Paracet funker bedre nå.. Har ikke opplevd i nærheten av dette tidligere i graviditeten, men tror dere det likevel er normalt?

Du har ikke nyrebekkenbetennelse ?

Du har ikke nyrebekkenbetennelse ?
Aner ikke, verken jm eller lege biter seg merke det det, ser ikke ut til å bry seg. Hvordan skal jeg finne ut av det?

Har ikke vært så dårlig etter de to dagene, men influensafølelse har jeg fortsatt nesten hver ettermiddag og kveld. Har nylig fått halsbetennelse da, og skikkelig snøftete nese. Dvs syk 2 ganger på 1 mnd:depressed: Og ellers litt syk nesten hver kveld. Skjønner ikke at det skal være normalt jeg altså:hungover:

Smerter i korsryggen og frostanfall er tegn på nyrebekkenbetennelse. Jeg har det nå og hadde ikke UVI i forkant. Skader ikke å ta en urinprøve på legekontoret. Ubehandlet nyrebekkenbetennelse gir sepsis. Hilsen sykepleier :)

Jeg er 9+6 og de siste 2-3 ukene har jeg fått en tydelig influensa følelse på ettermiddag/kveld de fleste dager. Altså har det ikke brutt ut i noe mer, og den er der ikke om morgenen/formiddagen. Derfor tror jeg jo ikke det egentlug er influensa.

Normalt? Andre som har opplevd?

tett nese er veldig vanlig iallefall pga hovne slimhinner. (økt blodgjennomstrømning i nesen -det har man i underlivet også forresten og dermed får mange økt libido).

Mvh Undre.

tett nese er veldig vanlig iallefall pga hovne slimhinner. (økt blodgjennomstrømning i nesen -det har man i underlivet også forresten og dermed får mange økt libido).

Mvh Undre.
Det vet jeg. Og influensafølelse i kroppen er ikke det samme som tett nese.

Back
Topp