Vanlig med barnehagebarn i 17.mai tog?

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
En venninne av meg nevnte at ungene hennes pleide å gå i 17.mai tog med barnehagen. Er det vanlig der deres barn går i barnehage?

Vet at barnehagen til Lucas skal gå i tog. Og hjemme i sandnes pleier allti barnehagene å gå i tog på 17 mai

Ja, her som me bur går alle barnehagebarna i barnetoget om morgonen. Alle barnehagane har eigne faner.

der jeg kommer fra er det vanlig, men vet ikke hva det er her.

her i byen synes jeg det er en dårlig ordning.
alle må møte 1 time! før toget starter.
korpset går helt foran med skolebarna så bhg barna har ikke musikk å gå til som går helt bakerst.
ruta er kjempe lang, og ungene er allerede lei før toget har startet.

så vi dropper dette i år hvertfall.
har mer glede av å se på det tror vi.

Hos oss skal de gå i tog fredagen før 17. mai, sammen med en barneskole.

Synes egentlig det høres veldig greit ut, særlig i år, for sambo og jeg må jobbe store deler av 17. mai, så Iver skal være en del med besteforeldre osv. og da er det greit at det ikke er noe tog å forholde seg til.

Heima der eg e oppvokst e d vanligt, men her eg bur nå så e d ikkje sånn. Då ferie barnehagen "17. mai" litt før, der di går i tog m flagg og greier. Vært m å sett på for et par år siden, fekk heilt klump i halsen og tårene trilla litt - syns di va så skjønne hehe...

ORIGINAL: @dnim

Ja, her som me bur går alle barnehagebarna i barnetoget om morgonen. Alle barnehagane har eigne faner.

Når jeg gikk i barnehage gikk vi alltid i tog! Tror de gjør det fortsatt hjemme på Bømlo..

Men her skal vi ikke gå.. Hadde likt og sitt det toget med alle 179 barna fra Patricks barnehage i[;)]

Vet ikke helt hvordan ordninga blir for vi har et skole barn og et bhg barn +to små tuller som sitter i vogn. Håper bhg går tog med slolen ellers blir det kaos...

Back
Topp