Vanlig forandring??

Mamacita79

Forelsket i forumet
Lillegutt har vært veldig grinete og urolig om kveldene nesten siden han var født. Jeg har gruet meg til kvelden fordi den har innebært utrøstelig gråt og timesvis med bæring. 
Vi fikk beskjed om at han hadde kolikk av noen, mens andre mente det ikke var kolikk, fordi han var så fornøyd og rolig på dagtid. Uansett - problemet ble noe mindre etter at vi begynte med minifom, men kveldene bestod likevel av bæring og forsøk på å legge ham ned ble møtt med voldsom gråt. 

MEN - de to siste kveldene har han roet seg i sengen sin og etter å ha gitt ham sutten noen ganger, så har han sovnet av seg selv.... Hele han har liksom blitt mye roligere - også på dagtid. Er det fordi han nærmer seg 3 mndr nå, eller bør jeg være bekymret for at noe er galt??? 
Han har også sovet hele natten de to siste nettene. Våknet idag kl 6 for å få mat, og så sovnet han igjen. 

Er så uvant dette her. He he. 

Min var også sånn hver eneste natt før.. Men for noen uker siden endra det seg, og ho klarte å finne roen og søvnen mer selv. Hender ho fortsatt er sånn noen kvelder ennå, men det er mest fordi ho begynner å få tenner tror jeg.

Så tror ikke det er noe galt, tror det er helt vanlig. Har også snakka med andre som sier at babyen deres var veldig urolig på kvelden, og at det bedrer seg etter hvert.

Betegnelsen på kolikk er vel at babyen skriker 3 timer i døgnet mer enn 3 dager i uka, så trenger bare å være på kveldstid, ja.

Disse babyene forandrer seg hele tiden, og alle faser går over i noe annet (heldigvis i noen tilfeller :) ) Så om han virker frisk og rask ellers er det forhåpentligvis en forandring. Bare å nyte!!! :)

Er så klart ikke noe galt med han for at han har blitt roligere og er letter å ha med å gjøre. :)

Sønnen vår hadde kolikk, men nøyaktig på tomånedersdagen hans, så ga det seg! Nå har han til og med gått fra å legge seg i ellevetiden, til å legge seg rundt syv. Så er har det skjedd store endringer. =) Spiser litt oftere på natten enn før da, men det går greit, i forhold til alt det andre som haar bedret seg.

Back
Topp