Vanlig fødsel eller keisersnitt,

Smurfine79

Betatt av forumet
Minstemann brakk kragebeinet og je brista halebeinet under fødsel, han var 3792 når han ble født og antageligvis var han nesten for stor til å bli fødd på normal vis(det var på nippet til å gå feil) jeg vurderer å undersøke om jeg byrde få keisersnitt nå men jeg vil aller helst føde naturlig. Hva ville/mener dere jeg burde/bør?

Da hadde jeg søkt om keisersnitt. 3800 er jo ikke veldig stort, så hadde vært redd det samme skulle skje igjen, tror også det gjør vondt i halebeinet ved neste fødsel når det har vært brista før... Men hør med jordmor/lege de burde jo ha en proffesjonell formening om det:)

Synes det er rart om du ikke får dette igjennom ♡ Det er jo en god medisinsk grunn mener jeg. Snakk med jordmor :-)

Huff ja, hadde også hørt om muligheten for ks! 3800 er jo veldig vanlig størrelse, sjansen for at neste er like stor eller større er jo der! :)

3800 er jo ikke stort (gjennomsnitt for gutter) Ville snakket med lege/jordmor da du gjerne har litt smalt bekken. Lykke til :-)

I følge en fødselslege jeg hadde er hode det største som skal gjennom fram til ungene bikker 4500g først da blir kroppen deres større en hode. Om det hjelper deg på noe som helst måte vet jeg ikke med jeg syns det var nyttig fakta å få :) Jeg hadde nok hørt med jordmor og bed om en vurdering av bekkenet mitt, men skulle mye til før noen fikk kuttet i meg med kniv uten at det er HEEEELT nødvendig... (og er bekkenet ditt for smalt så er det jo det)

Kan du få røntke bekkenet for å se om det er for trangt? Ville fått time med sykehuset. Snakk med jm og lege. Du kan melde deg inn i gruppa keiserinnene på fb om du har spm om det og :)

Tror ofte måten ungen skrur seg ned i bekkenet på har mer å si enn ungens størrelse. Hvertfall inntil en viss størrelse. Min ble tatt med keisersnitt til slutt, da han ikke kom ned riktig å sto bare å stanga. Men legene mente jeg fint kunne født han vanlig om han hadde kommet ned slik som han skulle. Han var 4,7kg og 38 i hode :P jeg vet ikke helt om jeg tror på legen!

Kan du få røntke bekkenet for å se om det er for trangt? Ville fått time med sykehuset. Snakk med jm og lege. Du kan melde deg inn i gruppa keiserinnene på fb om du har spm om det og :)
Man kan røntge bekkenet ja :) jeg hadde seteleie barn sist og da gjorde de det for å se om bekkenet mitt var stort nok :)

Tror ofte måten ungen skrur seg ned i bekkenet på har mer å si enn ungens størrelse. Hvertfall inntil en viss størrelse. Min ble tatt med keisersnitt til slutt, da han ikke kom ned riktig å sto bare å stanga. Men legene mente jeg fint kunne født han vanlig om han hadde kommet ned slik som han skulle. Han var 4,7kg og 38 i hode :p jeg vet ikke helt om jeg tror på legen!
Min stod også og stanget i bekkenet en stund før han til slutt kom som Supermann ut vanlig ;-) Han var 3340 og 33 i hodet "bare", så det var rotasjonen det gikk på hos meg.

Jeg vil ha KS - om jeg så må true meg til det.. Hadde en grufull fødsel for 8 år siden - som endte i haste-KS etter 32 timer i fødsel..!

Jeg vil ha KS - om jeg så må true meg til det.. Hadde en grufull fødsel for 8 år siden - som endte i haste-KS etter 32 timer i fødsel..!

Her gikk det 40 timer før jeg fikk keisersnitt.. Å jeg blir kvalm, svimmel og får panikk angst når jeg tenker på hele fødselen. Veldig lyst på KS her også. Men de kan faktisk ikke tvinge deg til å føde altså? Du har rett til å velge selv, er tross alt din fødsel og din kropp!

Min stod også og stanget i bekkenet en stund før han til slutt kom som Supermann ut vanlig ;-) Han var 3340 og 33 i hodet "bare", så det var rotasjonen det gikk på hos meg.

Ja, min hadde neppe kommet ned riktig uansett. Siden han krevde sin plass også ;)
Men godt du fikk din ut på vanlig vis. Er jo mye bedre å føde vanlig, mtp tiden etterpå.

Her gikk det 40 timer før jeg fikk keisersnitt.. Å jeg blir kvalm, svimmel og får panikk angst når jeg tenker på hele fødselen. Veldig lyst på KS her også. Men de kan faktisk ikke tvinge deg til å føde altså? Du har rett til å velge selv, er tross alt din fødsel og din kropp!
Jeg prøvde ALT for å få KS forrige gang, fordi min intuisjon sa nemlig at dette ikke kom til å gå godt.. Fikk til og med en skriftlig avtale om at jeg ikke skulle ligge mer enn 6 timer i fødsel før KS ble rekvirert. Ikke visste jeg at fødsel defineres som 4 cm åpning, og jeg kom bare til 3 cm, ergo trengte de ikke å ta hensyn til avtalen vår..! Forhåpentligvis har jeg et sterkere kort denne gang, nå som jeg har en fødsel å vise til..

Jeg prøvde ALT for å få KS forrige gang, fordi min intuisjon sa nemlig at dette ikke kom til å gå godt.. Fikk til og med en skriftlig avtale om at jeg ikke skulle ligge mer enn 6 timer i fødsel før KS ble rekvirert. Ikke visste jeg at fødsel defineres som 4 cm åpning, og jeg kom bare til 3 cm, ergo trengte de ikke å ta hensyn til avtalen vår..! Forhåpentligvis har jeg et sterkere kort denne gang, nå som jeg har en fødsel å vise til..

For håpe å tro at de har blitt mere oppgående på 8 år også. Var veldig likt her. Kom ikke lengere enn 4 cm jeg. Høres virkelig helt sprøtt ut! At de kan styre over enn sånn.
Men pga man har hatt keisersnitt før, er terskelen også mye lavere for hvor lenge man får gå med rier. Men du skal se det går fin å få gjennom planlagt KS denne gangen!

Her har jeg sv diabetes, å fikk stor unge sist uten å ha det. Så da er terskelen veldig lav for keisersnitt, men jeg håper nesten på en unge på normal størrelse. Å et normalt fødsels forløp. Da jeg syns det var ekstremt slitsomt å komme seg etter keisersnitt sist, men da hadde man jo nesten en hel fødsel i bagasjen også.

For håpe å tro at de har blitt mere oppgående på 8 år også. Var veldig likt her. Kom ikke lengere enn 4 cm jeg. Høres virkelig helt sprøtt ut! At de kan styre over enn sånn.
Men pga man har hatt keisersnitt før, er terskelen også mye lavere for hvor lenge man får gå med rier. Men du skal se det går fin å få gjennom planlagt KS denne gangen!

Her har jeg sv diabetes, å fikk stor unge sist uten å ha det. Så da er terskelen veldig lav for keisersnitt, men jeg håper nesten på en unge på normal størrelse. Å et normalt fødsels forløp. Da jeg syns det var ekstremt slitsomt å komme seg etter keisersnitt sist, men da hadde man jo nesten en hel fødsel i bagasjen også.
Det er jo nettopp det.. Jeg hadde både fødsel og KS sist - etter over 30 timer i fødeseng + KS blir man jo totalt ødelagt. Planlagt KS, hvor kroppen kun har KS, er jo mye mindre utmattende!!!

Det er jo nettopp det.. Jeg hadde både fødsel og KS sist - etter over 30 timer i fødeseng + KS blir man jo totalt ødelagt. Planlagt KS, hvor kroppen kun har KS, er jo mye mindre utmattende!!!

Ja, det er akkurat det som er. Litt enklere å finne noe overskudd etterpå da. Jeg hadde pappaen på sykehuset hos meg hele barsel oppholdet. Vet ikke åssen jeg skulle overlevd uten. Håper det ordner seg for oss begge denne gangen. Å at vi får en mye mer positiv opplevelse.

Back
Topp