Vanlig at kvalmen kommer tilbake?

Julibeibi17

Flørter med forumet
Jeg er i uke 25, og nå virker det som kvalmen har kommet tilbake. Kaster opp enkelte morgener. Er det flere som har opplevd dette? Var kvalm til uke 12, men da ga det seg.
 
Har opplevd det samme nå det siste. Men tror bare det er pga stress og at jeg er sliten... noen dager med ro har julpet på her :)
 
Har hatt ekstrem svangerskapskvalme med mye oppkast siden uke 8 og som sluttet i uke 21. (Heldigvis)
Men har noen dager etter arbeid eller dager hvor jeg har vært på farten at kvalmen kommer tilbake. Det utløses nok sikkert av stress.

Har du hatt mer å gjort i det siste?
 
Da er det sikkert på grunn av stress :/ Jobber 100% som kontaktlærer på 3.trinn, men ettersom det har vært mye sykdom blandt de voksne på trinnet har jeg hatt ekstra arbeidsoppgaver og undervisning, så det har blitt veldig lange dager og knapt noen pauser. Bestillte meg legetime nå, så jeg får snakke litt med legen for å finne ut hva jeg skal gjøre videre. Takk for svar:)
 
Har vært veldig opp og ned her. Hatt fine dager og uker, men brått er det på an igjen. I dette svangerskapet kaster jeg opp hvis jeg blir for sulten (brekker meg til jeg kaster opp) men bortsett fra det har de siste ukene vært fine. *bank i bordet*
 
Jeg kaster fortsatt opp nesten hver dag, er 25 uker i dag. Hadde en uke neste fri for oppkast for en mnd siden og to dager uten kvalme da jeg var ti uker. Tror sånt er relativt normalt :) hvis jeg sover dårlig eller ikke får slappet av blir jeg mer kvalm, så det kan også ha en sammenheng :)
 
Jeg var kvalm i kun et par uker og kastet opp bare en gang, og så ga det seg. Det var en god stund før uke 12. Men jeg merker at jeg er litt mer ømtålig enn før jeg ble gravid. Det er litt mindre som skal til før jeg blir kvalm eller brekker meg.
 
Er vell ikke vanlig, men heller ikke uvanlig om du skjønner.

Jeg merker at om jeg har sovet for lite eller er trøtt/sliten kan jeg oppleve at den er tilbake.
 
Jeg må passe på å hvile og ikke stresse for mye. Blir det for mye kommer kvalmen.
 
Jeg sliter med at hvis jeg bøyer meg fremover, ligger flatt eller har spist litt for mye så kjenner det ut som om alt mageinnholdet bare kommer opp i halsen igjen. Ikke akkurat sure oppstøt heller, kjennes bare ut som om det skal være et lokk i magen et sted, og at det nå mangler :p Har tenkt at det er fordi livmoren og babyen vokser og presser på magesekken, men aner igrunnen ikke hva det kommer av....
 
Jeg var til legen i dag, han sa at det mest sannsynlig kom av stress. Ble 20% sykemeldt fram til påske, håper det blir bedre da. Føler det er et skikkelig nederlag å bli sykemeldt, gruver meg skikkelig til å levere sykemeldingen på jobb i morgen:(
 
Jaaa! 25+3 her og blir veldig kvalm når jeg er sulten. Og de siste dagene har jeg vært sulten hver halvtime..... så feel u!! Er som i starten, da jeg måtte spise heletiden. Har til og med tatt på med reisearmbåndene igjen pga kvalmen. Spyr heldigvis ikke :) God bedring!!
 
Enda noen uker til. Men står i appen at man fort kan bli kvalm i disse ukene pga barnet vokser mye. Tenker det er det som et tilfellet for meg, siden jeg har vært så sulten heletiden de siste 2 dagene. 2 brødskiver om morgenen hjelper ikke,like sulten en halvtime seinere og da kommer kvalmen..IMG_9287.PNG
 
Jeg lurte akkurat på det samme. Var konstant kvalm de første månedene, men uten oppkast. Nå i de siste ukene har jeg dager hvor jeg blir plutselig kvalm etter frokost og spyr brått og masse (ugh!) kort tid etter. Så er kvalmen over. Godt å høre at dette kan være normalt. [emoji4] Skjer som oftest også dagen etter jeg har anstrengt meg litt. Jeg er i uke 23 nå.
 
Når er jeg kvalm hele tiden stortsett, men hadde ikke kastet opp på noen uker før jeg begynte å kaste opp igjen nå :/
 
Huff, ser det er mange som har det sånn:/ Det er nok lurt å slappe av og stresse ned, det tror jeg i allefall er oppskriften for meg:)
 
Jeg sliter med at hvis jeg bøyer meg fremover, ligger flatt eller har spist litt for mye så kjenner det ut som om alt mageinnholdet bare kommer opp i halsen igjen. Ikke akkurat sure oppstøt heller, kjennes bare ut som om det skal være et lokk i magen et sted, og at det nå mangler :p Har tenkt at det er fordi livmoren og babyen vokser og presser på magesekken, men aner igrunnen ikke hva det kommer av....

Samme her. Føles ut som det er fullt helt opp i halsen etter at jeg har spist selv om det er små måltider ..
 
Jeg er i uke 25, og nå virker det som kvalmen har kommet tilbake. Kaster opp enkelte morgener. Er det flere som har opplevd dette? Var kvalm til uke 12, men da ga det seg.
Skulle akkurat til å skrive ett innlegg om det samme [emoji85] var kvalm frem til uke 14, men roet seg helt.. å nå er det tilbake for fullt [emoji40]
 
Back
Topp