Vanlig at flaskene begynner å lekke etterhvert ?

x1x*HeffaOgMini*

Forumet er livet
har noen aventflasker...har ikke hatt de sånn super lenge, sikkert et par mnd.
og nå lekker de litt.

er dette vanlig at skjer når de blir sterilisert/brukt en stund?

jeg har ikke det problemet og jeg har hatt noen av flaskene i 6 mnder[:)]

lekker de fra selve flaska eller oppe der som tuten/lokket er?

har hatt det samme problemet nesten hele tida selv,men de lekker ikke fra selve flaska,men mange ganger fra tuten...men tror ikke det har noe med kokinga/steriliseringa å gjøre,er ikke sikker[&:]

den lekker ut der du fester korken hvis du skjønner ?

kanskje det blir for trykk når jeg rister melken eller at det sitter pulver i kantene når jeg har skrudd igjen slik at det lekker [8|]
nei gudene vet, mulig flasken er litt dårlig...hittil gjelder det bare den ene.

ja det er sikkert sånn som her det..men tror faktisk at det er pga at det igger litt vann og pulver rundt kanten eller noe,pga det er ikke alltid dette skjer men av og til,og er ikke de samme flaskene hver gang heller[8|]

Mener å ha lest noe inne på generell om dette hvis du spør der, men tror også det er vannrester feks.. Mener jeg leste at man må skru den opp og igjen noen ganger? Nei spør der inne du...

Mener å ha lest noe inne på generell om dette hvis du spør der, men tror også det er vannrester feks.. Mener jeg leste at man må skru den opp og igjen noen ganger? Nei spør der inne du...

det hørtes ikke så dumt ut, vannrester.
jeg har alltid flaskene i sterilisatoren på benken. tørker aldri flaskene, så kan jo være noe vann.
for det er ikke alle gangene flasken har lekket skjønneru...hehe,

ORIGINAL: *HeffaOgMini*

kanskje det blir for trykk når jeg rister melken eller at det sitter pulver i kantene når jeg har skrudd igjen slik at det lekker [8|]

Når jeg rister flaske å holder for tuten, så hender det de lekker, så tror det er pga trykket om vannet er varmt.

For de lekker ikke om jeg ikke rister liksom.

Skjer både med Avent og Dr Brown her...

ORIGINAL: Leatroll

Etter at jeg begynte å åpne/lukke riste igjen og åpne/lukke igjen så har jeg faktisk aldri hatt det problemet igjen at det lekker. Også har jeg  heller ikke varmt vann på flaskene lengre. Bruker termos.

Har hatt dette problemet med nesten alle mine avent flasker,så denne gangen har jeg droppet å kjøpe det merket. Har aldri hatt dette problemet med de andre flaskene jeg har har.
men kanskje det er noe i at man ikke må ha vannrester eller andre ting imellom... rart at det ikke skjer på de andre flaskene da..

sånn har vi det og men ikke hver gang vi bruker de da, mulig at tutten ikke sitter godt nok i flasken.

quote:

kanskje det blir for trykk når jeg rister melken eller at det sitter pulver i kantene når jeg har skrudd igjen slik at det lekker

Når jeg rister flaske å holder for tuten, så hender det de lekker, så tror det er pga trykket om vannet er varmt.

For de lekker ikke om jeg ikke rister liksom.

Skjer både med Avent og Dr Brown her...

jeg har også ristet og holdt for tuten og masse melk kommer ut.
så ender med å bytte flaske og da skjer det ikke.
kanskje en svakhet i den ene flasken .

Har hatt dette problemet med nesten alle mine avent flasker,så denne gangen har jeg droppet å kjøpe det merket. Har aldri hatt dette problemet med de andre flaskene jeg har har.
men kanskje det er noe i at man ikke må ha vannrester eller andre ting imellom... rart at det ikke skjer på de andre flaskene da..

hvordan flasker bruker du ?

Jeg bruker bare MAM flasker og er veldig fornøyd! Litt flere deler å holde styr på, men den holder melka varm litt lenger synes jeg. Aldri vært noe problem med lekking eller noe, pluss at man kan faktisk høre luften gå ut i bunnen istedenfor ned i magen på snuppa![:D]

jeg og hadde det problemet tidligere, men det var da vi brukte 1'er tutene.. Så jeg aner ikke[:)] Irriterende om man er borte på besøk eller på cafe og det spruter melk overalt [8D]

Jeg har opplevd det, gjelder bare en flaske foreløpig. Jeg er usikker på om det er flaska eller tutten som gjør det... Har ikke forska på det og har mange flasker så skiller dem ikke fra hverandre. Men det er èn som lekker iallefall.

har noen aventflasker...har ikke hatt de sånn super lenge, sikkert et par mnd.
og nå lekker de litt.

er dette vanlig at skjer når de blir sterilisert/brukt en stund?

dette skjer med våre flasker og, tror det er fordi de blir slitt..... hjalp hvertfallå bytte smokkene her,¨...

det problmet har jeg også hatt med avent! sluttet å bruke de, bruker bare mam nå og de lekker ikke [:D]

Mine har også lekket, men da har jeg bare skrudd opp korken og på igjen. Da er den helt tett. Virker som den bare ikke er skrudd ordentlig ned i gjengene i korken. Også har jeg dratt litt i tutten og forsikret seg om at den er på plass.. mine har ikke lekket etter jeg begynnte å gjøre det de gangene den lekker nå.. For nå er jeg nøye med engang så jeg slipper den lekkinga, blir jo så irritert og til tider når det skjer..[8D]

Back
Topp