vanlig å gi gave til ansatte i bhg når barnet slutter?

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Jenta mi har igjen noen få uker i barnehagen før hun skal starte i en annen barnehage fra høsten av..

Er det vanlig å gi en gave til barnehageansatte i den "gamle" barnehagen da? Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv..

(tenker jo at de gjør jo bare jobben sin, og jeg betaler for å ha henne på deres arbeidsplass.. men om man skal gi noe, skal man da gi til selve avdelingen, eller til hver enkelt ansatt? fordi man liker de?)

Lurer også på dette. Isak hadde sin siste dag idag, vet ikke hvor vanlig dette er.. Men har dårlig samvittighet for å ikke ha gitt noe! Men så har vi ikke penger heller nå i sommer da.. ivertfall ikke jeg.

Jeg hadde nok gitt noe, en kurv med en twistpose, et puslespill/bok eller noe sånt til avdelingen, en god håndkrem eller noe sånt? Så er det noe til avd. og noe til de voksne som de kan kose seg med.

Også et kort, gjerne med bilde av ungen din, og en personlig hilsen til alle ansatte (hvis de ikke er kjempe mange) :P Det er kjempe koselig <3

Hos oss gjør vi det, men vi er en liten bhg, så det er kanskje annerledes?
Her får de en oppmerksomhet til jul også.

Hvorfor ikke bare bake en kake til siste dagen? Eller om det ikke er lov med kake i barnehagen så kan du ta med en hjemmelaget fruktsalat eller fruktpinnsvin?

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Et tips om du gir en bok, puslespill, putteleke, eller ett eller annet er å skrive en hilsen på selve tingen. :) for da kommer de til å huske det for alltid! En blomster kan du jo også gi :)

Jeg jobber i bhg. og da er det flere bøker det står:

Til ****barnehage, tusen takk for 2 fine år hos dere, har hatt det kjempe fint.. blabla.. :)
Hilsen fornavn og etternavn + dato.

Og de ansatte husker de ungene =) Kjempe fint.

Hos oss gjør vi det, men vi er en liten bhg, så det er kanskje annerledes?
Her får de en oppmerksomhet til jul også.

De faste ansatte får en samlet gave fra foreldrene til jul :) da samler foreldrerepresentanten inn en liten sum fra alle, og finner noe fint.. men da er det jo fra hele avdelingen!

Min gutt sluttet for en uke siden etter å ha gått i bhg ett år (pga flytting), og vi gav personalet en hjemmelaget lyslykt med telys i og noen hjemmelagde karameller :)

Et tips om du gir en bok, puslespill, putteleke, eller ett eller annet er å skrive en hilsen på selve tingen. :) for da kommer de til å huske det for alltid! En blomster kan du jo også gi :)

Jeg jobber i bhg. og da er det flere bøker det står:

Til ****barnehage, tusen takk for 2 fine år hos dere, har hatt det kjempe fint.. blabla.. :)
Hilsen fornavn og etternavn + dato.

Og de ansatte husker de ungene =) Kjempe fint.

det var en koselig ide :)

Vi ga bok til avd da han sluttet i bhg fordi vi flytta.

Og nå er han straks skolegutt, slutter i bhg for godt om to uker. Da vil jeg gi noe, men heller mot konfekt/twist til pauserommet, det er vel og merke en relativt sukkerfri bhg, men jeg vet ikke om det er sånn på pauserommet også, skal forhøre meg med ei jeg kjenner som jobber på en annen avd i samme bhg. Yngste slutter på småbarn for å begynne på ny avd, men usikker på om vi gir noe der, hun skal jo gå i bhg i tre år, og mulig to avd, til (0-3 nå, begynner på 2-4, og så skal hun jo gå førskole også, hvilket den avd ikke har i år. Vi får se om et par år)

Jeg synes du skal kjenne på det selv. Der jeg jobber er det ikke vanlig at vi får noe til jul eller sommer. Det skjer at vi får noe til pauserommet, og vi synes det er veldig stas og blir veldig glade, men forventer absolutt ingenting!

Når jeg sluttet i min første bhg fikk jeg gaver fra flere av barna som jeg hadde et veldig godt forhold til og jeg husker de enda (10 år siden)

Vi har gitt gaver både til jul, sommer og da ha sluttet. For oss føles det aturlig, de tar vare på det mest dyrebare i livet mitt.

I stedet for å gi en gave til personellet spurte jeg avdelingen hun gikk på da vi byttet bhg. pga flytting om de ønsket seg noe. Så kjøpte jeg tre bøker som de ønsket seg til barna på avdelingen som avskjedsgave.

Jeg gir alltid julegave til alle som jobber på avdelingen, og kommer helt sikkert til å kjøpe noe fint når de slutter der

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan fruktpinsvinet lages kvelden i forveien, eller er det dumt?

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Kommer ann på hva slags frukt du velger å bruke. Banan og eplebiter vil ofte bli brune, men om du bruker melon, druer, blåbær, jordbær, ananas e.l skal det ikke være noe i veien med å lage den dagen før :)

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Kommer ann på hva slags frukt du velger å bruke. Banan og eplebiter vil ofte bli brune, men om du bruker melon, druer, blåbær, jordbær, ananas e.l skal det ikke være noe i veien med å lage den dagen før :)

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤
Takk for tips ;-)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Back
Topp