Vanlig å gi forloverene gaver?

*Labambie

Forumet er livet
Isåfall hva? Jeg har aldri gifta meg før, må jeg innrømme.

Vi gjorde ikke det, men aner ikke om det er normalt eller ikke. 

Har jeg aldri hørt om i allefall.

Hvorfor skal DE ha gaver?

Det er jo du som gifter deg:)

Har hørt om det, men fikk ikke noe når jeg var forlover.. Ikke en gang frisørtimen som nesten ble påkrevd..

Både jeg og mannen ga forlovergave til forloverne våre som takk for jobben de gjorde :)

Her betaler jeg kjolen til min forlover. Hva og om mannen gir noe til sin får være opp til han. Hvor vanlig det er et jeg ikke, men jeg vil gjerne gi noe til min forlover som takk for all hjelp og at hun stiller så mye opp som hun gjør.

Jeg ga min en forlovergave, hun fikk nytt undertøy til å bruke i bryllupet for hun trengte noe skikkelig og det kostet mer enn hun hadde råd til. Så hun fikk noe nyttig som hun ble glad for! En god forlover jobber jo mye med utdrikkingslag og med selve bryllupet (min var med og pyntet og så satt hun halve natten og skrev ferdig talen og en sang og så var hun med meg hele dagen). Synes forloveren fortjener en påskjønnelse :-)

Jeg fikk ikke noe da jeg var forlover, og kommer heller ikke til å gi noe når vi gifter oss til høsten. Har vel forsåvidt ikke hørt om det før heller ??

Tror dette er noe som er veldig vanlig i USA, men der gir man visstnok gave til hele brudefølget også (ifølge alle Bridezilla-showene jeg har sett). Men mener bestemt at det ikke er en tradisjon i Norge :)

ikke i norge
vi ga ingenting til forloverene
De eneste som fikk noe av oss i bryllupet var de soms tilte opp frivilige på kjøkkene og som serverte

vi valgte å gi noe da de brukte ekstremt mye tid på oss følte vi.(spesielt min forlover)
Men nå hadde vi et vennepar av oss som forlovere,så vi ovverasket dem med barnevakt og sendte de ut på resteaurant,slik at dem også fikk litt tid alene igjen etter å ha brukt et par mnd sammen med oss hele tiden omtrent=)hehe

Vi ga gave for å vise at vi satte pris på jobben de hadde gjort.. Til min forlover ga jeg et sett med perleøredobber og perlesmykke, mannens forlover fikk sett med slipsnål og mansjettknapper - verdi rundt 1000 kr pr stk...

Jeg ga en gave (smykke) til forloveren min. Dette fordi hun hadde brukt mye tid på å hjelpe meg med bryllupsforberedelsene. Forloveren til mannen fikk ingenting. Men så hadde han heller ikke brukt noe tid i hele tatt på å hjelpe oss. Foroveren min fikk også frisør/sminke på bryllupsdagen.

ja, det er i alle fall vanlig i min omgangskrets! men ikke noe store, svære greier. en parfyme, smykke, konsert el noe annet de setter pris på, som takk for at de stilte opp. er jo endel jobb å være forlover, og koster gjerne ekstra også pga utdrikningslag osv.

Jeg ga frisør og sminke på dagen til min forlover. Og det syns jeg absolutt hun fortjente!
Husker ikke hva mannen min ga til sin forlover.. De fikk også begge et innrammet bilde fra fotografen av oss fire på bryllupsdagen i julegave. emoticon

Vi skal gi gaver til forloverene..

Ikke noe kjempe kjempe dyrt..

Men en ting som tusen takk for god hjelp=)

Alle jeg kjenner har gitt det..

Føler det er hyggelig å kunne gi en liten ting jeg =)

Jeg ga min forlover et smykke og mannen gav sin forlover et krus med inngravert navn.
I tillegg fikk de et forstørret bilde av oss sammen med foloverene.
Syns det var koselig å gi en liten oppmerksomhet til dem, som takk for innsatsen.

Back
Topp