vanlig å gå over termin ved prøverør?

Ventepølse

Flørter med forumet
Noen her som har født ivf/icsi - baby som vet om det er mindre vanlig å gå over tiden ved assistert befruktning? Eller er det like tilfeldig som ved babyer som er unnfanget på "vanlig" måte? Er 34 uker nå og begynner å bli litt utålmodig allerede :)

Jeg har en ICSI-prinsesse og led av kraftig overstimulering de første 12 ukene. Legene sa at overstimulering gjerne gav litt tidlig fødsel... Jeg fødte i uke 35. Litt i tidligste laget, men det gikk bra :) Men får håpe babyen din holder seg inne minst 3 uker til, selv om jeg skjønner at du er utålmodig :)

Tusen takk for svar! Ja håper jo at han blir der inne litt til, men er spent på om jeg må gå mye over tida :)

Noen her som har født ivf/icsi - baby som vet om det er mindre vanlig å gå over tiden ved assistert befruktning? Eller er det like tilfeldig som ved babyer som er unnfanget på "vanlig" måte? Er 34 uker nå og begynner å bli litt utålmodig allerede :)

Vi hadde icsiforsøk uten overstimulering og fødte 3 dager etter termin. Forstod det som at det ikke var noe annerledes selv om vi fikk assistert befruktning, men man hører jo litt forskjellig. Lykke til med fødsel!!

Jeg har lest et sted at det er litt større sjanse for å føde litt tidligere ved prøverør.
Jeg fødte 4 dager før termin.

Icsi, hun ble tatt med akutt keisersnitt pga alvorlig svangerskapsforgiftning og dysmaturiet hos datteren min. Prøverør er vist en (av flere faktorer) faktor som kan spille inn ved ivf. Om det ikke hadde vært for at jeg å hun var dårlig vet jeg ikke om hun hadde kommet før. Hun kom 34+4

Icsi, hun ble tatt med akutt keisersnitt pga alvorlig svangerskapsforgiftning og dysmaturiet hos datteren min. Prøverør er vist en (av flere faktorer) faktor som kan spille inn ved ivf. Om det ikke hadde vært for at jeg å hun var dårlig vet jeg ikke om hun hadde kommet før. Hun kom 34+4
Altså jeg hadde svangerskapsforgiftning og datteren min var dysmatur men det skjønte su sikkert

Jeg har termin i morgen og fortsatt ingen baby:(

Fødte dagen før termin, men etter indusert fødsel. Holdt på å føde allerede i uke 29, men heldigvis klarte de å stoppe fødselen da. Den tidlige starten hadde ingenting med ass.befruktning å gjøre, men rett og slett helsemessige forhold hos meg.

Lykke til med de siste ukene! Det er vel verdt ventetiden og du har jo fremdeles noen uker igjen til termin (og ikke minst til babyen din er innefor "termingrensen" i forhold til å føde prematurt). Det beste er å innstille seg på at man kan gå overtid, for det er like sannsynlig som det motsatte.

Jeg fødte 9 dager over termin, han måtte skremmes ut (ble satt i gang)
Hadde ICSI.

Jeg har en ICSI-prinsesse og led av kraftig overstimulering de første 12 ukene. Legene sa at overstimulering gjerne gav litt tidlig fødsel... Jeg fødte i uke 35. Litt i tidligste laget, men det gikk bra :) Men får håpe babyen din holder seg inne minst 3 uker til, selv om jeg skjønner at du er utålmodig :)
Jeg ble også veldig overstimmulert og er nå i uke 29. Har overstimulering en sammenheng med tidlig fødsel, altså? Prøvde å Google, men fant ingenting om det.

Back
Topp