Vanlig å bli tungpustet?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
De siste dagene har jeg blitt litt tungpusten ut på kvelden. Akkurat som jeg ikke får nok luft ned i lungene. Dette skjer samtidig med at det tetter seg til i nesen, selv om jeg ikke er forkjølet. Har dette noe med svangerskapet å gjøre? Er i uke 13+2.

Jeg er kjempe tett, men nå har jeg astma også. Har begynnt med dobbel så sterk langtidsvirkende medisin itilegg til 3-4 doser med "anfalls" medisin om dagen. Nå er jeg forkjølet på toppen av det hele så håper det hjelper litt når forkjøelsen slipper. Du er ikke allergisk?

De siste dagene har jeg blitt litt tungpusten ut på kvelden. Akkurat som jeg ikke får nok luft ned i lungene. Dette skjer samtidig med at det tetter seg til i nesen, selv om jeg ikke er forkjølet. Har dette noe med svangerskapet å gjøre? Er i uke 13+2.

Akkurat det samme her. :)

Jeg var hos legen på onsdag, hun sa at det hadde vært et rush av folk der i det siste, har visst vært "polleneksplosjon". Noen gravide blir visstnok allergiske og kan få astma selv om de ikke har hatt det før også. Ta en tur til legen hvis du er plaget, allergitabletter og astma.medisin redder meg gjennom dagene (var aldri noe særlig plaget før)

Akkurat det samme her. :)
Lurer på om det har noe med at mellomgulvet presses oppover under graviditeten. Og tett nese kan muligens ha noe med hovne slimhinner å gjøre. Det var det jeg fant ut da jeg konsulterte Dr.Google iallefall [emoji12]

Jeg har peset som en hvalross hele svangerskapet nesten. Blir anpusten bare av å reise meg fra sofaen.

Jeg trodde det økte blodvolumet var årsaken

Jeg var hos legen på onsdag, hun sa at det hadde vært et rush av folk der i det siste, har visst vært "polleneksplosjon". Noen gravide blir visstnok allergiske og kan få astma selv om de ikke har hatt det før også. Ta en tur til legen hvis du er plaget, allergitabletter og astma.medisin redder meg gjennom dagene (var aldri noe særlig plaget før)
Åh, det visste jeg ikke. Tatt for tips. Må snakke m lege om det vedvarer.

Jeg puster og peser som en blåsebelg til tider, men nå har jeg astma og allergi fra før av...men ting har helt klart blitt forsterket ved denne graviditeten. Har vært konstant snørrete/tett nese i hele svangerskapet.

Back
Topp