Vanlig å besvime?

Bambiis

Betatt av forumet
Novemberlykke 2018
Klarte å besvime i dag når jeg sto å pratet med samboeren min og hans veileder på labben der de jobber, rakk akkurat å ta tak i sambo før jeg i neste øyeblikk våknet på gulvet. Utrolig flaut, så håper dette var et engangstilfelle:oops:

Har opplevd at det svartner litt før, men har aldri i mitt liv besvimt, så tenker det kan ha noe med graviditeten å gjøre. Er 9+1 og skal på første kontroll i morgen, så får uansett tatt det opp med legen om ikke så lenge :)

Lurer bare på om det er noen andre som har opplevd å besvime mer under graviditet og om det er vanlig?

Har hørt at det er vanlig å besvime under graviditet.

Er vanlig ja, mange gravide har lavt blodtrykk og/eller sliter med blodtrykksfall. Men kjipt allikevel, håper det var et engangstilfelle :-)

Har hørt at det er vanlig å besvime under graviditet.
Er vanlig ja, mange gravide har lavt blodtrykk og/eller sliter med blodtrykksfall. Men kjipt allikevel, håper det var et engangstilfelle :)

På en måte fint å vite at det er vanlig, men håper jo ikke det skjer igjen, får kanskje bare være litt ekstra påpasselig med å hele tiden få i seg nok mat og drikke :)

Jeg sliter veeldig med svimmelhet. Det er flerne ganger det svartner for meg, og jeg tenker det er stor sjangse for jeg svimer av. Jeg er svimmel uansett om jeg sitter eller står, og det er sjeldent det hjelper å spise noe. :confused:

Besvimte på et kjøpesenter, ved big bite disken engang da jeg var gravid med min datter for 7 år siden. Hadde da ikke spist på en stund, og det bare svartna helt. Hjalp med cola og mat rett etterpå, så var formen fin igjen. Er nok ofte et resultat av blodtrykksfall. Jeg har også lavt blodtrykk, så skal ikke så mye til for at jeg blir svimmel.

Jeg sliter veeldig med svimmelhet. Det er flerne ganger det svartner for meg, og jeg tenker det er stor sjangse for jeg svimer av. Jeg er svimmel uansett om jeg sitter eller står, og det er sjeldent det hjelper å spise noe. :confused:

Huff, det høres jo egentlig mer plagsomt ut, spesielt hvis det ikke er noe som hjelper mot det :/ Har vært litt sånn småsvartninger til meg tidligere i graviditeten, men ikke såpass at jeg tenkte jeg kom til å besvime.

Besvimte på et kjøpesenter, ved big bite disken engang da jeg var gravid med min datter for 7 år siden. Hadde da ikke spist på en stund, og det bare svartna helt. Hjalp med cola og mat rett etterpå, så var formen fin igjen. Er nok ofte et resultat av blodtrykksfall. Jeg har også lavt blodtrykk, så skal ikke så mye til for at jeg blir svimmel.

Ja, jeg også ble bedre når jeg fikk et glass vann og en appelsin etterpå, men følte ikke i utgangspunktet at jeg hadde spist eller drukket for lite på forhånd, så ble litt overrasket. Var også skjelven ganske lenge etterpå. Tror ikke jeg har lavt blodtrykk, men mulig man oftere får blodtrykksfall når man er gravid likevel?

Huff, det høres jo egentlig mer plagsomt ut, spesielt hvis det ikke er noe som hjelper mot det :/ Har vært litt sånn småsvartninger til meg tidligere i graviditeten, men ikke såpass at jeg tenkte jeg kom til å besvime.

Ja det er veldig plagsomt og slitsomt. Blir litt redd også, tenk om jeg svimer av, det er ikke kjekt.. Men så langt har det gått bra:)

Det er da vel aldri vanlig å besvime, gravid eller ikke. Ville tatt kontakt med lege. Kan være så mangt som gjør at du besvimte

Det er da vel aldri vanlig å besvime, gravid eller ikke. Ville tatt kontakt med lege. Kan være så mangt som gjør at du besvimte
Holder med Lihsj her. Er vel generelt ikke vanlig, men kan lettere skje under graviditet. Du skal jo til legen I morra da, så da får du sjekka blodtrykk og får spurt litt. Lykke til! :) Håper det ikke gjentar seg.

Holder med Lihsj her. Er vel generelt ikke vanlig, men kan lettere skje under graviditet. Du skal jo til legen I morra da, så da får du sjekka blodtrykk og får spurt litt. Lykke til! :) Håper det ikke gjentar seg.

Ja, får høre med legen i morgen, satser på at det ikke skjer igjen :)

Nei, det er vel ikke noe særlig å besvime. Håper alt er bra!

Takk :) Ble tatt veldig seriøst av legen, tok EKG for sikkerhets skyld, så regner med det er lurt å ta opp med lege for å finne ut hvorfor man besvimer. Hadde normalt blodtrykk og ble ikke funnet noe annet feil foreløpig, så satser på at alt er bra og at det ikke skjer igjen :)

Jeg hadde magekramper i går og besvimte av smerte... Legen og jeg er enige om at det ikke var sv-relatert, men skyldtes en kombinasjon av lavt blodtrykk og smerte!
Hadde lavt blodtrykk forrige sv også, og hvis det blir enda lavere denne gangen ser jeg ikke helt lyst på det...

Back
Topp