Opplever det samme i det du skriver posten faktisk! bare at hos meg er den ene fostersekken tom og den andre har et embryo som etter alt og dømme stoppet utviklingen sin rundt 5+5. var på oppfølgings UL og fikk konstantert idag at den gjenværende nok har stoppet da. Hu benevnte dette altså som vanishing twin, om man får ekstra oppfølging det vet jeg ikke- men jordmor fortalte meg at det ikke er så sjeldent fenomen som man skulle tro, og at mange svangerskap kan starte slik før det feks resulterer i bare en. Blir nok oftere oppdaget nå i moderne tid ettersom så tidlige ultralyder har blitt så vanlig og at det er da det er synligst.
Synes også det er rart å tenke på at graviditeten startet som en tvillinggraviditet på et tidlig tidlig stadie.
For min del gikk det ikke veien som sagt, og hjerte startet heller aldri og slå på det ene embryoet. Hadde den ene min levd videre inni der tror jeg nok jeg også hadde vært på let etter info/ kunnskap om man evt bør følges opp mer ellrnoe, så gjerne hør med fastlegen din eller jordmor

inntrykket jeg fikk av jordmor var dog at mesteparten av disse graviditetene forløper normalt videre. Lykke til videre med graviditeten!