"vanishing twin syndrom"

Luna )O(

Blir kjent med forumet
Ble sendt på tidlig ul pga usikkert hvor langt jeg var på vei. Jordmor mente jeg var lengre på vei enn anntatt, livmor var stor. Var på ul på fredag, det startet så fint, kom et bilde opp av en fin  liten"dukke", som legen sa. Fin hjertebevegelse, og alt så bra ut Målte til at jeg var 10+2.... Så snudde han skjermen bort og etter stund sa han :"Du har to fostre min venn..." Han snudde skjermen tilbake og fikk se et mye mindre foster, men ingen bevegelse.... SJOKK!!    Han brukte mye tid for å se om det var tegn til hjertebevegelse, men det så ikke bra ut.  det hadde stoppet å utvikle seg i uke 9. Han sa det ikke var uvanlig at slikt skjedde og at det ikke ville påvirke det levende fosteret... Skal på ny ul om to uker. Skal prøve å få akuttime hos jordmor i morgen for å få ting mer forklart... Er kjempetrist, men prøver å fokusere på at det må gå bra med lillingen som spirer der inne.
Er det noen her som har hatt samme opplevelse?
 
Hei.

Ja, jeg opplevde det samme i uke 8. Fikk en liten blødning og bestillte privat ultralyd. Der var det to fostre, en med hjerteslag og en uten. Litt senere i uken aborterte jeg det ene embryoet. Uke 11 var jeg på ny kontroll med ultralyd, og alt bra med den gjenværende da. Litt usikker og stressa har jeg jo blitt så ny kontroll uken som kommer, da i uke 13.

Dette er nok ganske vanlig, og som oftest går det helt fint med den gjenværende :) Så da krysser jeg fingrene for oss begge!
 
Takk for svar :) ja, har etter en del lesing på nett, skjønnt det som at dette er ganske vanlig... Får bare håpe alt går bra videre, krysser fingrene for deg også ;)
 
Back
Topp