Vaniljesaus til vaniljekrem

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Jeg har vaniljesaus, trenger vaniljekrem.
Hva gjør jeg?

Hvis det er vaniljekrem til freks skolebrød du skal ha, da må du enten ut å kjøpe det, eller koke det selv av melk, egg, sukker, vanilje og maizena :)
Skal den være til pavlova El lignende, kan du piske krem og blande inn vaniljesaus :)

Ja, spørs litt hav su ksal ha den til, og hva slags vailjesaus du har, mamma lager alltid vaniljekrem slik, men hun koker vaniljesaus fra pulver, og da er det noe med mindre melk i når det skal bli vailjekrem tror jeg, og den bruker hun ui skoleboller også. men har du du ferdig vaniljesaus vilden fort kunne bli litt løs til det kanskje, det tenkte ejg ikek på i farten. Hun koker den, og lar den bli kald, da er den litt stiv, så blander hun den med stivpisket fløte, og da er det vaniljekrem, dog ikke helt like geleaktiv som den ferdige.

Varme opp med maizenna :)

Går det ann:eek: har aldri tenkt på att man kan gjør det

Jada, null stress. Vet ikke helt hvordan den blir om den fryses da, men fungerer knall ellers ihvertfall :) ble veldig bra i boller

Maizena er muligens en bedre løsning om den skal inni en bolle som skal varmes ja, mens å blande med krem er en grei løsning om du skal ha den på uten å varme den etterpå. Type kakefyll etc

Back
Topp