Valpekurs

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg gikk inn på hjemmesiden til den plassen vi skal på valpekurs. Kun mail adresse, og ingen tlf nr, så jeg får ikke ringt... Sendte mail med hvor gammel hunden min er, og lurte på litt info ang kurset.
Så får jeg mail tilbake: Sender deg regning i posten. Hilsen ****

Hæ? Fikk jo ikke svar på noe av det jeg lurte på..
Så dere som har vært på valpekurs, hva gjør dere? Noe man skal ha med? Godteri til hunden ++ ?

Hadde jeg seriøst funnet en annen plass!

Vi har med en god blanding av godbiter, så hunden blir overrasket hver gang, små pølsebiter bl.a.

[font="times new roman,times,serif"]•Sosialisering med andre hunder og mennesker
•Hvordan bli en god Hundeeier
•Kontak mellom hund og fører
•innlæring av "Nei"
•Gå pent i bånd
•Dekk og bli liggende
•Sitt og bli sittende
•Komme når man roper
•Grensesetting
•Sosialisering

Det var jo litt av et svar [:-]

Såvidt jeg husker så hadde vi ikke med annet enn godbiter. (oppskåret røkt kjøttpølse hadde vi) [:D]
Også må du ha et vanlig bånd, ikke flexi-bånd liksom [8D]

ORIGINAL: Kranglefanten

Vi har med en god blanding av godbiter, så hunden blir overrasket hver gang, små pølsebiter bl.a.

[font="times new roman,times,serif"]•Sosialisering med andre hunder og mennesker
•innlæring av "Nei"
•Gå pent i bånd
•Dekk og bli liggende
•Sitt og bli sittende
•Komme når man roper
•Grensesetting
•Sosialisering

Jeg har 3 venninner som har gått på kurs der og de har vært superfornøyd og de har lært masse, så tror ikke det er noe å si på plassen.. Men teit mail ja...
Oioiiii, skal valpene lære ALT det på 6 uker??
Heldigvis kan Laban noe av det allerede!!!

ORIGINAL: smash

ORIGINAL: Kranglefanten

•innlæring av "Nei"
•Gå pent i bånd
•Dekk og bli liggende
•Sitt og bli sittende
•Komme når man roper
•Grensesetting
•Sosialisering

Jeg har 3 venninner som har gått på kurs der og de har vært superfornøyd og de har lært masse, så tror ikke det er noe å si på plassen.. Men teit mail ja...
Oioiiii, skal valpene lære ALT det på 6 uker??
Heldigvis kan Laban noe av det allerede!!!

Det er jo ikke mye sånn egentlig, for det blir jo ofte kombinasjoner også.

Innkalling forøvrig, er noe man "trener" på hele livet..

Kan jo hende hun/han har lest flere mailer, og så svart feil.
Send en mail til, og si at du ønsker litt informasjon før dere bestemmer dere for å være med på kurset.

Ja, det er jo sant! Men kan man spørre om spørsmål som ikke har noe med de tingene over?
F.eks råd ang biting? Blir gaaal av bitinga til Laban[:@]
Han kan alt på lista egentlig, untatt å gå fint i bånd.. Har jeg ikke lært han enda..

ORIGINAL: Lois Lane

Kan jo hende hun/han har lest flere mailer, og så svart feil.
Send en mail til, og si at du ønsker litt informasjon før dere bestemmer dere for å være med på kurset.

Vi skal på kurs uansett, men hadde vært greit å vært litt forberedt å.. Står jo ingenting på hjemmesiden deres..

Du kan alltid spørre instruktøren om det du lurer på[;)]

Hvor skal dere på kurs? Vi skal melde på tolleren vår i Skien et sted. Han er 10 mnd og gått på valpekurs før[:D]

Back
Topp