Valp og kattunge?

smash

Forumet er livet
VIP
Vi har en valp på 7 mnd, og nå har jeg funnet en pus jeg vil ha! Den er 10 uker! Hvordan tror dere det kommer til å gå?
Er det å be om masse bråk?

Det kan gå helt fint! Den eldste katten her (Som ikke er pissekreket fra den andre tråden[8D]) var 11 uker og hunden 8 mnd, de ble bestevenner etter to uker og er det enda [:)]

ORIGINAL: Fly

Det kan gå helt fint! Den eldste katten her (Som ikke er pissekreket fra den andre tråden[8D]) var 11 uker og hunden 8 mnd, de ble bestevenner etter to uker og er det enda [:)]

Ååå, så koselig!!!!!! Er opp til mannen min, og han skal gi svar etter jobb! Jeg vil haaaaaa!!![:D][:D][:D]

Oi, hehe, tror jeg ikke jeg hadde turt, men det kan jo gå kjempebra [:)] Bare ser for meg at det kan bli hektisk.. Jeg tenker å vente til hunden er voksen, med ny katt/hund.

ORIGINAL: ~September~

Oi, hehe, tror jeg ikke jeg hadde turt, men det kan jo gå kjempebra [:)] Bare ser for meg at det kan bli hektisk.. Jeg tenker å vente til hunden er voksen, med ny katt/hund.

Ja, ser for meg mye jobb til å begynne med, men Laban bryr seg ikke om katter. Når vi er ute å leker, går han løs, og det kryyyyr av katter rundt oss, og ser han en katt, stopper han opp å kikker, også bare går han en annen vei.

Jeg ville ikke satset på det, men det kan jo gå bra. Valpen, som straks er en unghund kan tvert skifte personlighet og bli riktig så ille. Men det veit du vel kanskje[;)]

Som regel så går det veldig fint[:D]

Hvor gammel er katten da?

Leste nå at du skrev at katten er 10 uker.. det kommer til å gå fint tror jeg[:)] Må nok kanskje regne med at katten blir sjefen

Det går nok bra :) De kommer nok til å være skeptiske til hverandre i begynnelsen, men bare la det gå sin gang. Ikke skill de med mindre du må, de må få finne ut av ting på sin egen måte. Den eldste katten min hatet valpen veldig i begynnelsen, og vi var veldig redde for øya til valpen når katten min slo etter henne - men fikk beskjed fra dyrelegen at det er sjelden katter slår med klørne ute før de virkelig må det, og hun hadde aldri fått inn en hund som hadde blitt skadet av katt :)

Jeg har hatt til sammen 10 katter sammen med hunden vår siden slutten av februar, og alle har gått kjempefint sammen :) La de være mest mulig på samme rom, og la de løse ting selv, men ikke la de være helt uten oppsyn den første tiden :)

Enten blir de venner, eller så lærer de å holde hverandre litt på avstand :)

Gikk fint her, men hadde 2 katter som var voksne og fikk en hundevalp.

Altså, hunder som er vandt til katter skifter ikke "tvert om" som regel[:)] Katten blir en del av flokken. Mine er ikke noe særlig glad i andre sine katter, men våre egne er det kjempe venn med- Bare man ikke lager noe styr av det, og lar dem bli kjent på sine egne premisser så skal det mye til for å ødelegge at en valp og kattunge blir venner [8D]

ORIGINAL: Fly

Altså, hunder som er vandt til katter skifter ikke "tvert om" som regel[:)] Katten blir en del av flokken. Mine er ikke noe særlig glad i andre sine katter, men våre egne er det kjempe venn med- Bare man ikke lager noe styr av det, og lar dem bli kjent på sine egne premisser så skal det mye til for å ødelegge at en valp og kattunge blir venner [8D]

Hunder som har hatt katter i hus siden de selv flyttet inn, er noe helt annet enn en valp som tilsynelatende ikke bryr seg om kattene i nabolaget. Katter har sin pøbelskapsperiode de også, og det ilag med en unghund kan gå galt. Unghunder er uforutsigbare, på lik linje med kattunger.

Må huske på at hunder reagerer helt annerledes på dyr som kommer tett på, og dyr som passerer på gata.

ORIGINAL: siljeheleen

Det går nok bra :) De kommer nok til å være skeptiske til hverandre i begynnelsen, men bare la det gå sin gang. Ikke skill de med mindre du må, de må få finne ut av ting på sin egen måte. Den eldste katten min hatet valpen veldig i begynnelsen, og vi var veldig redde for øya til valpen når katten min slo etter henne - men fikk beskjed fra dyrelegen at det er sjelden katter slår med klørne ute før de virkelig må det, og hun hadde aldri fått inn en hund som hadde blitt skadet av katt :)

Jeg har hatt til sammen 10 katter sammen med hunden vår siden slutten av februar, og alle har gått kjempefint sammen :) La de være mest mulig på samme rom, og la de løse ting selv, men ikke la de være helt uten oppsyn den første tiden :)

Enten blir de venner, eller så lærer de å holde hverandre litt på avstand :)

tusen takk for masse tips! Da håper jeg bare mannen min sier ja!

Så lenge de får tid til å bli kjent går det nok helt fint. Verre med voksne katter siden de ofte er ganske sære.[8D]

Back
Topp