Valp eller baby? Fortsettelse

Alcatraz

Første møte med forumet
Tror det må være noe galt med internett her hos meg, for jeg fikk ikke til å svare i denne tråden:
Valp eller baby? Gravid...

Så får bare beklage på forhånd at jeg svarer her, så kanskje moderatorene kan ordne for meg?

Her kommer innlegget mitt i hvert fall:

Nå må folk roe seg ned her. Kan jo ikke sidestille et foster på 10 uker som ikke er stort mer enn en celleklump med en nyfødt baby. Hadde vært noe annet om trådstarter hadde byttet et barn som allerede er født mot en hund, men her er det jo ikke noe barn enda!

Et barn er et kjempestort ansvar, og det er jo ikke akkurat mangel på barn her i verden, så man trenger ikke å sette til verden et som ikke er ønsket!

Ellers, hvis man ikke kan diskutere babyer på babyverden, hvor kan man diskutere det da?!

Den tråden er stengt, nettopp fordi man ikke skulle diskutere videre...

Men siden du tok det opp, tror jeg du skal google foster i uke 10-12 og SE selv hvor stor denne "celleklumpen" faktisk er... 4 cm lang, hode, armer, bein, nese og øyne. Hopper rundt som en astronaut.

Labambie skrev:
Den tråden er stengt, nettopp fordi man ikke skulle diskutere videre...

Men siden du tok det opp, tror jeg du skal google foster i uke 10-12 og SE selv hvor stor denne "celleklumpen" faktisk er... 4 cm lang, hode, armer, bein, nese og øyne. Hopper rundt som en astronaut.

ENIG!

Kan ikke si at et foster ved 10 uker er en celleklump!

Åh, er det ikke ytringsfrihet her da?

Har selv gått gravid, og vet hva det innebærer. Et foster på 10 uker er ikke levedyktig, og 4 cm er ikke stort mer en en klementin hvis man skal ha noe å sammenligne med.

Alcatraz skrev:

Har selv gått gravid, og vet hva det innebærer. Et foster på 10 uker er ikke levedyktig, og 4 cm er ikke stort mer en en klementin hvis man skal ha noe å sammenligne med.

Ikke levedyktig utenfor magen nei, men LEVENDE er det. Fullstendig avhengig av mamma'n sin for å leve...

Fikk ikke med meg at tråden var stengt, hvorfor ble den det? Hvem bestemmer det? Og hvorfor i alle dager fikk jeg ikke engang beskjed?! Det er faktisk ikke så mange andre jeg kan ta opp dette med, hadde jo vært hyggelig om jeg fikk lov til å snakke ut om dette på et forum i det minste...

Kan jo nevne at jeg nå har vært i kontakt med fastlegen, og fått satt opp time til ultralyd, så får vi se da hvor mye celleklump det er, og hvor mye foster. Har også fått tid til evt abort dagen etter, men det avhenger jo endel av hvorvidt jeg får snakket med kjæresten min innen den tid (for nei, så kjip er jeg ikke) og hva vi blir enige om.

Takk til de av dere som har vist forståelse, det varmer i noe som for meg virkelig er en tung situasjon. Det er så mye mer som ligger bak dette, som jeg ikke ønsker å komme med på et åpent forum, men som gjør at jeg ikke ønsker barn per dags dato, men men.

Jøss, er vi igang med den igjen?
Vel, jeg mener det må bli opp til denne dama hva hun vil gjøre, men jeg ville kombinert unge og hund.

Ellers syns jeg det har kommet en del nye med friske meninger her i det siste. Dette kan bli gøy! Gleder meg til fortsettelsen jeg .

<3Puppylove<3 skrev:
Fikk ikke med meg at tråden var stengt, hvorfor ble den det? Hvem bestemmer det? Og hvorfor i alle dager fikk jeg ikke engang beskjed?! Det er faktisk ikke så mange andre jeg kan ta opp dette med, hadde jo vært hyggelig om jeg fikk lov til å snakke ut om dette på et forum i det minste...

Kan jo nevne at jeg nå har vært i kontakt med fastlegen, og fått satt opp time til ultralyd, så får vi se da hvor mye celleklump det er, og hvor mye foster. Har også fått tid til evt abort dagen etter, men det avhenger jo endel av hvorvidt jeg får snakket med kjæresten min innen den tid (for nei, så kjip er jeg ikke) og hva vi blir enige om.

Takk til de av dere som har vist forståelse, det varmer i noe som for meg virkelig er en tung situasjon. Det er så mye mer som ligger bak dette, som jeg ikke ønsker å komme med på et åpent forum, men som gjør at jeg ikke ønsker barn per dags dato, men men.

Okey, dette sa du ikke i ditt første innlegg. Du fremla det slik at det var ungen eller bikkja, og du prefererte bikkja. Det var på en måte bare det. Hva som er bak og ikke, er det bare du som vet. Og denne avgjørelsen må dere ta sammen. Lykke til uansett!

Labambie skrev:

Alcatraz skrev:

Ikke levedyktig utenfor magen nei, men LEVENDE er det. Fullstendig avhengig av mamma'n sin for å leve...

Parasitter er også avhengige av andre for å leve, så hva slags argument er det der liksom?!

Alcatraz skrev:

Labambie skrev:

Alcatraz skrev:

Parasitter er også avhengige av andre for å leve, så hva slags argument er det der liksom?!

Oisann.. Vi er dèr faktisk... God natt...

hei, nå har ikke jeg lest gjennom hva alle har skrevet, men som du sa selv har du jo flere muligheter til å få barn..

men hva om det ikke stemmer da?.. du kan aldri vite hva som skjer i livet ditt og i kroppen.. for alt i verden så håper vi jo ikke noe skjer så du ikke kan bli gravid igjen..
men tenk om.. å du velger hunden.. tror du ikke at du hadde angret da?...

du må kjenne på dette selv å finne ut hva som er rett for deg.. håper du finner det rette valger for deg og dine :)

lykke til!

(selv ville jeg aldri tatt abort pga hun, men det er meg)

Første gang jeg så babyen min var jeg 10+3 og det synet jeg så på den skjermen da var bare noe av det mest fantastiske jeg har sett i mitt liv!!
Inni min mage sprellet det rundt en liten baby. Salto og hopp og sprett!
De bildene kommer jeg aldri til å glemme.. Og jeg kunne tydelig se hode, armer og bein!
Hadde ikke klart å gjennomført en abort etter å ha sett min lille mini baby på UL..
Beklager men ingen hund i verden hadde fått meg til å velge vekk det..
Jeg syns det er synd at du er havnet i denne situasjonen for du kan ikke vite enda hva det vil si å være mamma for en baby og ikke en matmor, uansett å mye du elsker hunder så er de hunder..
Jeg elsker hunder selv, men jeg elsker sønnen min mer!!
Håper du finner et valg som du blir lykkelig med..

Alcatraz skrev:
Tror det må være noe galt med internett her hos meg, for jeg fikk ikke til å svare i denne tråden:

Så får bare beklage på forhånd at jeg svarer her, så kanskje moderatorene kan ordne for meg?

Nå må folk roe seg ned her. Kan jo ikke sidestille et foster på 10 uker som ikke er stort mer enn en celleklump med en nyfødt baby. Hadde vært noe annet om trådstarter hadde byttet et barn som allerede er født mot en hund, men her er det jo ikke noe barn enda!

Et barn er et kjempestort ansvar, og det er jo ikke akkurat mangel på barn her i verden, så man trenger ikke å sette til verden et som ikke er ønsket!

Ellers, hvis man ikke kan diskutere babyer på babyverden, hvor kan man diskutere det da?!

en celleklump ?? sett bilder av ett foster som er 10 uker?

Myshild Bergsprekken skrev:

Alcatraz skrev:

en celleklump ?? sett bilder av ett foster som er 10 uker?

Hun synes nok parasitt var mer passende....

Jeg må bare spørre deg jeg,Puppylove, om du skal trene hunden til noe spesiellt, eller om det kun er for din egen del, når du velger denne rasen. Kommer det til å være en familiehund liksom? =) Hvis du skjønner hvor jeg ville hen! =)

Må si meg enig med dere andre at HI skjønner jeg meg ikke på. Også blir jeg litt skeptiske til sånne nye brukere  som kun kommenterer visse innlegg. Mulig jeg er litt rar =P

Var et par helt nye brukere som svarte på den andre tråden også.

Puppylove:
Hvis du virkelig ikke ønsker barn, syns jeg det er helt greit at du vurderer abort. Virker på meg som at hunden ikke egentlig er saken her, men heller det at du ikke er psykisk klar for barn. Og det er helt greit. Men kanskje du vil bli positivt overrasket etter ultralyden :-) Håper du klarer å ta en avgjørelse som du kan leve med resten av livet. Lykke til!

Alcatraz: 
Enig at et foster på 10 uker ikke er en baby. Men en celleklump er det ikke. Det er det vel bare de første ukene før det går over til å bli et embryo. 

Hvis man klarer å se litt forbi at valget står mellom valt og baby, hjelper det kanskje litt. For det er nok ikke helt så enkelt slik jeg ser det.

For min del ville det være forferdelig å bli gravid nå. Jeg begynner på høyskole til høsten og om jeg skulle bli gravid, ville det virkelig ikke være hva jeg ønsket nå. Det ville dessverre bli en unge som i utgangspunktet virkelig sto i veien for mine planer. Jeg ville ikke ha tatt et år permisjon for å være sammen med babyen, men mannen ville vel ha gjort det, og etter et knapt år, ville det vært rett i barnehage på full tid. Amming hadde jeg ikke prioritert. Den ville ha fått en helt annnen start på livet enn mine 2 første barn, og jeg ville selvfølgelig hatt en masse dårlig samvittighet for dette.

Selv om jeg personlig ikke ville tatt abort likevel, så hadde jeg nok kanskje ønsket at naturen ordnet opp selv... Vet jeg lett kan angre det jeg skriver nå, men jeg ønsker bare å prøve å sette meg litt inn i en annens situasjon.

Det er neppe så enkelt som at hun velger bort et liv for en valp, men det handler om egne drømmer og selvrealisering kanskje. Overfladisk? Kan hende det. Men vi vet ikke alt. Og om man dømmer nord og ned, mister man også påvirkningskraften. Dersom man virkelig ønsker å forandre noens mening, bør man kunne gi råd og diskutere ting med respekt for den man ønsker å overtale.

jeg som er en stor abortmotstander, sier, ditt liv. dine valg. om en abort er det beste for deg nå så er det det som er det beste for deg nå. 
her valgte vi baby og så hund.

men abort innebærer også en del psykisk og mentalt arbeid. jeg vet alt for godt hvordan det er å komme på ordinær ultralyd med fostersekk som er tom. uten å stå igjen med så mange svar(ufrivillig abort). jeg vet også hvordan det er å stå i et ståsted hvor gode venner tar abort fordi at det ikke passer, og i etterkant at de har storte problemer med å innse at morsrollen kunne vært noe som passet de perfekt då, og nå sliter med besluttningen de tok for et par år siden... 
jeg sier bare. tenk over om hva som passer deg, passer din kjæreste. dette er ikke en besluttning du skal ta lett over. 

Back
Topp