valnøtt vs eik!

lillejente

Glad i forumet
hei jenter:) tenkte jeg kunne komme med ett spørsmål her! Vi holder på å pusse opp kjøkkenet vårt.  Vi har blitt veldig forelska i valnøtt parkett! synes det er kjempe fint.  Men hva slags tresort ville dere valgt til kjøkkeninnredningen da??? Tenker kansje heltre eik, men er veldig usikker! Kom med forslag!! takk!

Vi har valnøtt laminat på kjøkkengulvet i leiligheten, det er nyydelig synes jeg[:D] Kjøkkenet vårt er... hmmm... ikke helt hvitt men nesten (IKEA stät), og så har vi benkeplate i eik, og det synes jeg fungerer kjempegodt![:)]

jeg har også lyst på hvitt, eller ihvertfall lyst kjøkken.. Men mannen vil absolutt ha heltre, og da har ikke jeg så mye jeg skulle sagt:) hehe.. Neida, det er jo fint med tre også! men kjøkkenet ditt hørtes kjempe fint ut!!![:D]

Hihi, ja synes også kjøkkenet vårt er fint[;)] Men i huset som vi holder på med skal vi ha heltre kjøkken vi også. Pappa er møbelsnekker, så han skal lage dørene og skuffefrontene våre, men skrogene kjøper vi på IKEA (håndlaget kjøkken er DYRT!!! dessuten har pappa altfor masse å gjøre[;)]). Vi skal nok ha kjøkken i bjørk, med eik benkeplate, og skipsgulv i eik tror jeg[:)] Har ikke helt bestemt oss ennå[:)]

Jeg syns det er kjempe lekkert med amerikansk valnøtt benk plate og hvite fronter[:)][:)]
Vi skal ha det på hytta, da ville jeg valg et mørkt gulv.
Skal pusse opp hele hytta gleder meg til gubben er ferdig med alt grov arbeidet og jeg kan gå amok med ting og tang[:D]
Samboer har jobbet som kjøkken montør i flere år så jeg lar han tro at han velger alt på kjøkkenet.
Men jenter vi vet jo at det ikke er sånn[:)][:)]
Men har noen tips om farge på vegger ønsker lyst skal ha samme farge hele veien så den må gå like godt i stua som på kjøkken og sove rom.
Dette er en hytte ved sjøen så vi ønsker en maritim stil.
Samboer ønsker helt hvitt men tenker at det blir litt for mye....

Hei og hopp

det hørtes fint ut! Jeg syns det blir litt voldsomt med helt hvite vegger.. Det er fint på ett rom, eller når du skal ha visning.. Men ikke til å bo i.. Jeg tror en sånn latte-farge eller noe sånt ville vært fint til det du beskriver.  En lys farge som går mot brunt? Tror ikke det blir så fint med de lyse som går mot fersken eller med litt rødt i... MEn det er jo min mening!

Jeg har valnøtt benkeplate, hvit kjøkkeninnredning(ikea lidingö) og merbau laminatgulv(men fargen ser akkurat likens ut som benkeplaten)[:)] Så jeg syns det er finest med hvit kjøkkeninnredning. Er ikke så glad i eik, og liker ikke å blande forskjellige tresorter[8D]

ORIGINAL: Apple

Hvis dere skal ha valnøtt-gulv, ville jeg absolutt ha valgt hvit kjøkkeninnredning. Ellers blir det altfor mye tre! Suppler med valnøtt benkeplate og lyse vegger, så blir det kjempefint! [:)]

signerer apple her, hvit er absolutt finest

Back
Topp