Vallergan, erfaringer, anyone?

Dr.FeelBad

Andre møte med forumet
Hei..

Jeg har noen spørsmål om bruk av Vallergan? Og jeg vil gjerne bare ha erfaringer fra de som HAR brukt Vallergan eller andre lignende preperat, og ikke en leksjon av alle de som mener det er SÅ forferdelig.

Vi har iallefall fått det til gutten vår, og jeg kvir meg sånn for det. Men vi har ikke noen annen utvei, og har prøvd alt annet.. ting har pågått i et år, og både jeg og faren er helt på randen.. Men har noen erfaringer om hvordan barnet er "dagen derpå"? Har lest så mye, og vil gjerne høre hva folk har opplevd..

Nå vet ikke jeg alderen på barnet. Vi brukte vallergan på eldste vår..men som allergimedisin . da var ho 6 år.
Hangover var ho plaget med..vi følte at ho ikke rakk å våkne skikkelig før skoledagen var over..og da var det klart for ny dssn.

Gikk ikke i lengden, fikk bytte medisin.. til phenergan. Den er sterkere,men virker litt annerledes..ga ikke samme døsen dagen derpå.

..etterhvert som ho blei bedre kunne vi atter en gang bytte..da til phenamin.

ORIGINAL: tindra

Nå vet ikke jeg alderen på barnet. Vi brukte vallergan på eldste vår..men som allergimedisin . da var ho 6 år.
Hangover var ho plaget med..vi følte at ho ikke rakk å våkne skikkelig før skoledagen var over..og da var det klart for ny dssn.

Gikk ikke i lengden, fikk bytte medisin.. til phenergan. Den er sterkere,men virker litt annerledes..ga ikke samme døsen dagen derpå.

..etterhvert som ho blei bedre kunne vi atter en gang bytte..da til phenamin.

barnet er 2 år! Hvilken mengde gav dere da, og dere gav om kvelden?
Ja, phenamin er gått ut nå :-/

Hvor gammel er han?

Vi fikk Phenamin til lillemor, samme som Vallergan bare at den er beregnet til de under 2 år..

Nå har ikke jeg barn som har brukt det, men jeg har brukt det selv.

dagen etter var et mareritt, gikk i min egen lille boble, hangover så det holdt, prøvde det ut et par uker, men det ble ikke no bedre så jeg måtte slutte pga at jeg ikke kom meg før langt ut på dagen, hodet hang ikke med..[&o]

ORIGINAL: Froskegele

Hvor gammel er han?

Vi fikk Phenamin til lillemor, samme som Vallergan bare at den er beregnet til de under 2 år..

Phenamin får man ikke lengre[&o]

Mini her fikk det bra atopisk eksem som var et mareritt om nettene, men de kuttet det ut.. eneste som hjalp på kløe[&o]

ORIGINAL: hjertetmitt

dagen etter var et mareritt, gikk i min egen lille boble, hangover så det holdt, prøvde det ut et par uker, men det ble ikke no bedre så jeg måtte slutte pga at jeg ikke kom meg før langt ut på dagen, hodet hang ikke med..[&o]

Har lest at det er ofte værre for voksne, med mindre du også tok den flytende varianten?

Håper ikke mini går rundt og har det sånn [:o]

ORIGINAL: Froskegele

Hvor gammel er han?

2 år! Phenamin har gått ut [&o]

mamma måtte bruke det på meg noen ganger da jeg var lita...... jeg holdt det gående til langt utpå natten før jeg sovnet... Det som skjedde når jeg fikk vallergan var at jeg fremdeles holdt det gående, men ble døsig og svimmel - så det ble rett og slett farlig for meg.. (Ikke gunstig når jeg kom opp av sengen hele tiden)

Jeg har vært der du er nå, sov ikke en eneste natt før hun ble 2,5 år.. vil bare nevne kids-sleep, har du prøvd det?

ORIGINAL: Vand

mamma måtte bruke det på meg noen ganger da jeg var lita...... jeg holdt det gående til langt utpå natten før jeg sovnet... Det som skjedde når jeg fikk vallergan var at jeg fremdeles holdt det gående, men ble døsig og svimmel - så det ble rett og slett farlig for meg.. (Ikke gunstig når jeg kom opp av sengen hele tiden)

Jeg har vært der du er nå, sov ikke en eneste natt før hun ble 2,5 år.. vil bare nevne kids-sleep, har du prøvd det?

Kids sleep har jeg ikke prøvd, hva er det? Har ikke hørt om det en gang[8|]

Jeg brukte det en periode da jeg hadde mye kroniske smerter og slet med sovne.
Jeg ar slått ut neste dag..fikk den hangoveren.[:'(]

Sønnen min ble spinnvil av Vallergan. Han bruker Melatonin nå.

ORIGINAL: Dr.FeelBad

Har lest at det er ofte værre for voksne, med mindre du også tok den flytende varianten?

Jeg har tatt tablett form og flytende form, ble ikke no forskjell på flytende dessverre, var helt lik uansett[&o]

Huff det er så forferdelig og ikke ha nok søvn[&o]
Håper det blir bedre for dere etterhvert,

ORIGINAL: ~September~

Melatonin hadde null funksjon, desverre!! Håper det hjelper dere [:)]

Melatonin går jeg selv på her, og den er kjempe fin, så om du heller får det til minien din vil jeg anbefale det[:)]

men da er jo barnet "gammelt nok" i forhold til anbefalingene.

Ja, desverre gikk phenamin ut[:(] var en god medisin som har vært vanskelig å erstatte.
Barnelegen søkte om polaramin mixtur for oss som vi fikk godkjent.
den er nesten like bra..ihvertfall for våre barn. demper kløen og gir litt søvdyssende effekt (som er bra når det klør som værst)
Nå som de er litt større har vi gått over til polaramin tabletter

Jeg har tatt tablett form og flytende form, ble ikke no forskjell på flytende dessverre, var helt lik uansett[&o]

Huff det er så forferdelig og ikke ha nok søvn[&o]
Håper det blir bedre for dere etterhvert,

HUff, håper virkelig ikke han har det sånn!!!!!!! [:(]

Ja, håper det snur jeg også, blir jo helt gal av å ikke sove over SÅ lang tid...

meg selv personlig har brukt valergan til innsovnings tabs. som jeg fikk av legen.
for det første er det apedop, man blir helt tullete.
for det andre funka det ingenting på søvnen.

Jeg har prøvd selv en gang for noen år siden. Fikk den fordi jeg ikke fikk sove pga intens kløe. Jeg tok 1 tablett på kvelden og var ikke menneske igjen før kl 5 på ettermiddagen dagen etter. Resten av pakka gikk i do.  

Melatonin hadde null funksjon, desverre!! Håper det hjelper dere [:)]

Så dumt da! Var det kapslene el. tabl?
Her må jeg variere dosen, noen ganger trenger han 2x3mg andre ganger 1,5 og så 1..

Back
Topp