Valgets kvaler...

Snart2barnsmor

Flørter med forumet
Holder på å skrive ønskelister til fødselen,og i ettertid. Nå sliter jeg litt med å finne utav hvilken bæresele/bæresjal jeg skal ønske meg. Har lest masse tester og blogger å div sammenligninger og to av de som kommer best ut av alle er ergobaby og manduca....og alle sier disse er såååå fantastiske,men da deg søkte på finn.no så var det flere som sku selge sin,og skrev at den var knapt brukt,brukt kunn et par ganger osv. Så mitt spørsmål blir er det kun for å selge dem de skriver de knapt er brukt? Og har noen av dere hørt,eller erfart noe selv fra disse to bæreselene? Hvilken bæresele/sjal har dere tenkt å bruke?

Har ikke prøvd de, men vi kjøpte og solgte et bæresjal ubrukt (bare prøvd) når vi hadde fått første. Den ble rett og slett for innviklet for oss og for varm for meg å ha på i alle fall ;) Så et råd er kanskje å ha en som ikke er alt for innviklet?

Vi har en Boba bæresele etter storesøster. Den er så og si identisk med Ergo sin, bare at den er litt mer tilpasset for oss som ikke er så lange :P Kjempefornøyd med den, både jeg og sambo! Hadde Mobywrap elastisk sjal til nyfødtperioden og kjøpte Bobaen på et senere tidspunkt. Tror jeg bare bruker Bobaen denne gangen da den var bedre for ryggen min. Fulgte med nyfødtinnlegg til den så tror det skal bli bra ;)

Kan godt være at det er kun for å selge de skriver at den er knapt brukt. Mange seler kan også vaskes slik at den gjerne ser knapt brukt ut også :P Tror også at det er veldig mange som kjøper bæretøy uten å egentlig ha behov for det, og så ender det opp med at det ikke blir brukt.

Kanskje fordi bæreselen ikke ble så mye brukt som man hadde tenkt? Hadde overhodet ikke bruk for den sist, men har kjøpt meg en ergobaby nå.. Ser likevel for meg at den bare kommer til å bli brukt i ny og ne når man har behov for det (feks til reising osv) og at jeg trives best med å bære baby i stedet for å ha en hel sele på:)

jeg hadde ingen behov for bæresele med nr 1.. når nr 2 kom, merket jeg fort behovet ved å ha hendene fri til å hjelpe han, samtidig som hun trengte å bli bært.. Vi har brukt elastisk bæresjal, og syns det var kjempe greit i bruk :) Kan ha mange forskjellige stillinger!

hadde selv ergobaby til gutten min og likte den veldig godt hvertfall :-)
har den fremdeles og tenker å bruke den på nytt igjen, men nå varierer det vel uansett hvor mye man bærer kanskje.

Jeg har kjøpt ergobaby fordi jeg vet flere som har vært veldig fornøyd med den. Vet jo ikke hvor mye vi kommer til å bruke den på forhånd, men har testet å sette den på og sånt, og den virker veldig god :) Vi har hund forresten, så det er jo en av årsakene til at det kan være praktisk med bæresele til småturer osv. - da har jeg hendene fri til å ha med hunden i tillegg :)

Jeg har kjøpt ergobaby fordi jeg vet flere som har vært veldig fornøyd med den. Vet jo ikke hvor mye vi kommer til å bruke den på forhånd, men har testet å sette den på og sånt, og den virker veldig god :) Vi har hund forresten, så det er jo en av årsakene til at det kan være praktisk med bæresele til småturer osv. - da har jeg hendene fri til å ha med hunden i tillegg :)
ahh ja det kom jeg Ikke på en gang,vi har også hund,samt en gutt fra før, og han var skikkelig kolikkbaby, i 4 mnd,kunne ikke legge han fra meg et sekund nesten, enten måtte han "hoppes" med i bæresele, eller ligge på puppen,eller kjøre bil/buss, så brukte bæresele myye sist, men det var en babybjørnog har hørt at de ikke skal være så bra for babyen,pluss at du må vente til barnet er 6kg :/

ahh ja det kom jeg Ikke på en gang,vi har også hund,samt en gutt fra før, og han var skikkelig kolikkbaby, i 4 mnd,kunne ikke legge han fra meg et sekund nesten, enten måtte han "hoppes" med i bæresele, eller ligge på puppen,eller kjøre bil/buss, så brukte bæresele myye sist, men det var en babybjørnog har hørt at de ikke skal være så bra for babyen,pluss at du må vente til barnet er 6kg :/

Ja, da kan det være praktisk med sele! Du kan jo vente til babyen er født og gå i butikken og prøve ulike seler også da. Om du vil være sikker på at du velger ut riktig type :)

Back
Topp