Er mange år til lillesnuppa skal konfirmeres og i den forbindelse få bunad. Men nå er saken den at mamma vil gjerne være den som broderer bunaden hennes. Hun har brodert både min og søsteren min sine. Men hun tviler på at synet hennes er godt nok om 10 år til at hun klarer å gjøre en så stor jobb. Så da er planen at hun rett og slett skal begynne å brodere den om ikke så lenge. :)
Problemet er at sunnmørsbunaden er å få i svart og mørkeblå. De aller fleste har den i svart, men både søsteren min og jeg har den i blå. Og jeg aner jo ikke hva datteren min vil ha... Så jeg må ta valget for henne. Og det er kjempevanskelig. Jeg har mest lyst at hun skal ha samme farge som min, men er det er jo mulig at hun vil ha det som de fleste andre har, altså i svart.
Hva hadde dere gjort?

Mørkeblå Svart
Problemet er at sunnmørsbunaden er å få i svart og mørkeblå. De aller fleste har den i svart, men både søsteren min og jeg har den i blå. Og jeg aner jo ikke hva datteren min vil ha... Så jeg må ta valget for henne. Og det er kjempevanskelig. Jeg har mest lyst at hun skal ha samme farge som min, men er det er jo mulig at hun vil ha det som de fleste andre har, altså i svart.
Hva hadde dere gjort?

Mørkeblå Svart