Valget 2017. Hva er bra med partiene

..christine..

Forumet er livet
VIP
Snøfnuggene 2018
Et av hovedproblemene mine er at det pr dags dato ikke er et parti jeg er helt enig med. Så da må jeg finne ut hva som veier mest opp mot annet.

Dere trenger ikke si hva dere skal stemme.
Men nevn en gode med et av partiene som dere synes er viktig.

For første gang skal jeg faktisk stemme noe annet enn jeg alltid har stemt... litt skummelt, men når "mitt" parti ikke lenger har hovedvekt på hjertesakene mine så stemmer jeg heller på det partiet som vil ha mest å si for hverdagen vår... :)

Ta noen sånne partibarometere og sånt. Så får du vite hva som stemmer med dine meninger. Jeg stemmer for bedre offentlige tjenester og miljø. :)

For første gang skal jeg faktisk stemme noe annet enn jeg alltid har stemt... litt skummelt, men når "mitt" parti ikke lenger har hovedvekt på hjertesakene mine så stemmer jeg heller på det partiet som vil ha mest å si for hverdagen vår... :)
Hva er dine hjertesaker? :)

Ta noen sånne partibarometere og sånt. Så får du vite hva som stemmer med dine meninger. Jeg stemmer for bedre offentlige tjenester og miljø. :)
Har tatt noen tester for å få en viss indikasjon. SP er det jeg havner på som oftest.
Men jeg er jo ikke enig i alt SP mener heller :P

Politikk er vanskelig :P

Ja, veldig sant. Da får man kanskje tenke taktisk. Listhaug eller Jonas?

Man kan aldri bli helt enig med alle partiene, derfor må man finne sine hjertesaker. Jeg for min del er opptatt av veldferdstaten, distriktspolitikk, likestilling og et mest mulig rettferdig samfunn. Og etter å ha drevet med prøverørsforsøk i mange år, så syns jeg det er på høy tid at eggdonasjon blir tillatt i Norge. Jeg sto mellom to partier og det var det som gjorde utslaget for hvem jeg stemte på[emoji6]

Mine politiske "hjertesaker" er
Selvbestemt abort og Innvandringspolitikk [emoji85]

Back
Topp