valges kvaler, valg av bil

bondekone

Forumet er livet
jeg ska kjøpe meg bil og nå står det mellom 3 biler og i ganske forskjelige prisklasser også kan en si
Den enne er en nissan x-trail som har gått 179.000 og koster 149.000kr
så er det en peugeot 307sw ikke sikker på årsmodel og kilometer men den får vi får 100.000kr
Så er det en skoda superb 16.TDI eleganse 2011 mod gåt 38.000 den koster 300.000kr

For å si det så er det nissan som mannen har siklet på i en del år
mens jeg likte veldig godt skoda
Peugeot er den svigerfar vi burde velge for han synnes at å gi så mye penger til bil nå er mye, selv om vi har råd til det

Jeg ville absolutt gått for X-trail. Peugeot syns jeg virker som noe herk og Skoda er kjedelig bil :P Hvilken årsmodell er Nissan'en?

jeg ville nok gått for den superben om jeg hadde mulighet økonomisk, herlige biler:-D
med x-trail nr 2 det synes jeg også er en god bil, har en tante som har det og har kjørt den en del:-D
hadde ikke gått for peugot uansett, men det er sikkert fordi jeg har dårlig erfaring med peugot, jeg har det likedan med opel hehe

Tror jeg hadde kjøpt superb da,stor og fin bil, lav km, neppe mye behov for dyrere vedlikehold med det første og sikker nybilgaranti enda:)

Så er den,av de tre,helt klart finest å se på i mine øyne:)

Cosacita skrev:
Jeg ville absolutt gått for X-trail. Peugeot syns jeg virker som noe herk og Skoda er kjedelig bil :P Hvilken årsmodell er Nissan'en?

2003

hadde hatt skoda som første valg og peugeot som andre valg.

men ville helst ha hatt 4x4 så hadde nok lett etter en nyere pajero.

Cutie Funny Bubbles skrev:
Vi har 307sw.  og ville ikke gått for det igjenn.. nå vet jeg ikke hvor lange dere er og slik. men jeg syns det er dårlig plass i den med to barneseter. og en lang mann.

mannen er rundt 1.8m,

Kjenner ikke til bilene med tanke på plass og sånn. Men ville nok gått for den nyeste og somikle har gått så langt. Synes nissanen var dyr til å ha gått så langt.

Jeg ville ikke gått for peugeot, pga erfaring. Nissan synes jeg var dyr i forhold til årsmodell og km-stand. Superben høres bra ut, men så må man ta et valg om man vil kun ha en 1,6l motor da til den prisen.

Edit: Og 38.000 er ikke så lite med tanke på at bilen kun er 1 år gammel.

Jeg hadde kanskje ikke valgt noen av bilene:P

Jeg ville IKKE ha kjøpt en bil som hadde gått over 170 000 allerede, da er den over halvveis slitt antakelig og vil om en stund måtte trenge mye pleie. Jeg ville nok valgt Skoda. 

Men hva slags bil trenger dere? Er vel det som må bestemme hvilken bil det blir...

150.000 er ikke dyrt for en Nissan og kmstand avgjør ikke alltid om bilen må på reparasjon i nærmeste framtid eller ikke. Dessuten har du 4x4 og bedre klaring fra asfalten enn de to andre dersom du må ut i grøfta. I tillegg, om du skulle treffe et dyr f.eks hjort, havner ikke dyret på panseret og inn gjennom frontruta på en firehjulstrekker som det gjør på en lavere bil.

Peugeot er dyr å reparere som en annen har sagt. Samboeren min har hatt to Peugeoter som begge gikk åt skogen etter kort tid. Nå er Peugeot det største dritet han har vært borti :P
300.000 er ganske dyrt når man tenker på at verdien på biler går utrolig fort ned.

Hehe, det jeg kan anbefale er en Jeep Cherokee Classic, 2000 modell ;) Den har vi og er super! Er mannen (eller du) litt handy er det kjempelett å fikse eventuelle småting da bilen er mye lette oppbygd enn nyere biler.

Uff, ble langt dette, men... :P Lykke til med bilkjøp!

svigerfar kjøpte seg Nissan x trail, men byttet den fort ut med en skoda med firehjulstrekk. Han syntes ikke den var så fantastisk men..

Peugot ville jeg ikke gått for.

På finn.no ligger de mange Nissan x-trail 2002-2003 modeller som har gått mindre enn den dere vurderer til 100.000-110.000. Hvorfor kjøpe til 149.000 da? Dessuten er Nissanen firkantet og stygg. Svigers har en 04 modell og har hatt masse problemer med den Jeg ville heller ikke kjøpt Peugeot. Fransk shit!! Av de du nevner ville jeg definitivt gått for skoda superb!!! Du kan gjøre mange gode bilkjøp på finn.no nå da det er kjøpere marked!! Ikke lås dere helt på de tre bilene du har nevnt er mitt tips :)

Looney skrev:
På finn.no ligger de mange Nissan x-trail 2002-2003 modeller som har gått mindre enn den dere vurderer til 100.000-110.000. Hvorfor kjøpe til 149.000 da? Dessuten er Nissanen firkantet og stygg. Svigers har en 04 modell og har hatt masse problemer med den Jeg ville heller ikke kjøpt Peugeot. Fransk shit!! Av de du nevner ville jeg definitivt gått for skoda superb!!! Du kan gjøre mange gode bilkjøp på finn.no nå da det er kjøpere marked!! Ikke lås dere helt på de tre bilene du har nevnt er mitt tips :)

vi har ikke låst oss helt til de
har drevet å kikket litt rundt idag, så blir å ska se på noen i helgen

Back
Topp