Valg av sykehus

monami

Andre møte med forumet
Hei alle sammen!

Dette er mitt første innlegg, men jeg har fulgt med på diskusjonsforumet en stund nå. Morro med egen side for oss som er gravide![:D]

Jeg er gravid for første gang, og er naturlig nok full av spørsmål og ting jeg lurer på. Det har vært godt å lese at andre også har lignende tanker rundt forskjellige emner.

Nå tenkte jeg at jeg skulle spille ballen ut til dere som har vært igjennom en fødsel allerede, særlig i Oslo-Akershus regionen. Er det noen der ute som vil dele erfaring fra Ullevål sykehus og Ahus? Har begrenset valget ned til disse to, men er usikker på hvilket sykehus jeg bør velge å føde på.

Ha en strålende lørdag jenter!

Hei på deg.
Jeg fødte på A Hus og skal gjøre det igjen. Syntes det var bra der. De annsatte var koselige, men noen av de var litt masete med spørsmål under fødselen. Etter fødselen var de kjempe koselige og de tok Christian et par timer for at jeg skulle få litt ro. Jeg hadde ikke så mye melk så de gav han erstatning i tillegg og det var bra. Hadde en kjempe koselig samtale med jordmor før jeg dro hjem så alt i alt hadde jeg en flott opplevelse. Det eneste jeg kan si noe negativt om var at de ikke fortalte meg om vi skulle være der eller dra hjem da vi kom inn. Jeg ringte og sa at vannet var gått, men hadde ikke veer så de ba oss komme inn på kontroll. Strappa masse ting rundt magen og etter en stund måtte vi selv spørre om vi skulle hjem eller bli der.

Klem

hei hei og velkommen hit [:D]

jeg fødte på a-hus [:)] og det er jeg glad for. jeg hadde to jordmødre jeg da, den første var ikke noe serlig, for hun lurte meg sånn at jeg ikke skulle ta epedural [&o] og det hadde jeg veldig lyst til men hun sa at det var forsent men det var det jo egentlig ikke, så jeg fikk vært i bade kar i 3 timer isteden, og det var utrolig deilig skal jeg si deg [:)] men når den andre jordmora kom da var jeg ganske langt ut i fødselen, hadde 7 cm åpning, og den jordmora der var utrolig snill mot meg [:D] mens jeg pressa så kom det mange personer inn og alle dem var utrolig snille [:)] så jeg annbefaler deg å føde på a-hus, men det er jo dessverre noen jormødre der som er helt skutt i hue, men det er det vel på de fleste sykehus vil jeg tro [8|] men men lykketil ihvertfall [;)]

Hei. Jeg fødte begge mine barn der, og synes fødeavdeligen er grei. Men på barsel trivdes jeg ikke i hele tatt. De virket litt surrete de som jobba der (i allefall da jeg lå der) . Dro hjem etter ett døgn jeg. Andre gangen dro jeg etter tre timer. Slapper av mye bedre hjemme. Ingen andre barn som skriker om natta og ingen barnepleiere som fyker ut og inn av rommet( lå 4 på samme rom).
Men er vel som over alt ellers...kommer an på kemi, med de som jobber der.

He he glemte og skrive hvilket sykehus...Jeg fødte på Ahus

Kan man velge sykehus da? Trodde man fikk tildelt plass et sted, og at det var der man skulle føde jeg?

vet at jeg tilhører A-hus her jeg bor nå, og trodde at jeg ikke kunne velge noe annet.

hmmmm......

m

man kan søke om å ha et annet sykehus enn det man tilhører. jeg til hører oxo a-hus men jeg fikk spørsmålet om hvilket sykehus jeg ville ha. så man kan søke på andre sykehus [;)]

Takk for det lindaen

Back
Topp