Valg av sykehus..

monami

Andre møte med forumet
Hei alle sammen!

Dette er mitt første innlegg, men jeg har fulgt med på diskusjonsforumet en stund nå. Morro med egen side for oss som er gravide! [:)]

Jeg er gravid for første gang, og er naturlig nok full av spørsmål og ting jeg lurer på. Det har vært godt å lese at andre også har lignende tanker rundt forskjellige emner.

Nå tenkte jeg at jeg skulle spille ballen ut til dere som har vært igjennom en fødsel allerede, særlig i Oslo-Akershus regionen. Er det noen der ute som vil dele erfaring fra Ullevål sykehus og Ahus? Har begrenset valget ned til disse to, men er usikker på hvilket sykehus jeg bør velge å føde på.

Ha en strålende lørdag jenter!

Etter hva jeg har hørt bør du visst gå for Ullevål, men søk fødeplass der så fort som mulig, det er visst ikke enkelt å få plass. Men hvis alt går som det skal, og du kan tenke deg å prøve å føde uten medikamenter kan du søke på ABC også.

Jeg søker på a-hus nå, men jordmor sa at jeg kunne endre mening. Mitt andre alternativ er Ringerike sjukehus, for der har de en kjempebra avdeling.

Oi, har du vært hos jordmor allerede! Så heldig du er. Jeg fikk beskjed om at jordmor ikke ville treffe meg før i uke 16, så jeg venter og venter og spørsmålene hoper seg opp. Var hos fastlegen første gang denne uken, og det hjalp jo litt. Er spent på hvordan det vil være hos jordmor... Synes det egentlig er lenge å vente for førstegangsgravide..

Når det gjelder sykehusvalg skjønner jeg at det er veldig individuelt ut i fra hvilken kjemi hver enkelt har hatt med teamet de har møtt, men vil gjerne høre om erfaringer alikevel.

Jeg har hørt at A-hus bare har 4- og 6-manns rom, men at man må være VELDIG tidlig ute om man ønsker et annet sykehus i Oslo. Kjenner også at det er alt for tidlig for meg å forholde meg til dette ennå, så da får jeg heller dele rom med andre mødre når tiden kommer ... [:)]

Back
Topp