Valg av sykehus / fødeplass

Gertie

Elsker forumet
Hva legger dere til grunn for valg av fødested? Avstand, rykte, positive opplevelser før? Ja det lurer jeg på :)
Selv er jeg veldig usikker denne gangen og vil gjerne høre hvordan dere tenker når dere velger!?:)

Jeg har en del å velge mellom, og denne gangen hører jeg på venninner og min gynekolog og prøver Riksen. Jeg har født et barn på Ullevål og et barn på Bærum. På Ullevål var jeg svært misfornøyd, og på Bærum var jeg kjempefornøyd! Men, der er det ikke barneavdeling og dersom det er noe med barnet, blir barnet sendt uten foreldre til Drammen. Det skjedde med min svigerinne, og hun fikk ikke komme etter før dagen etter. Og den er ganske kjip. :-/
Jeg kan også velge Drammen, men det er mye lengre for oss å kjøre, og helt feil vei i forhold til hvor all vår familie bor(vi må jo lever ungene til barnevakt underveis...).

Fødte på Bærum sist, var nok så fornøyd. fått plass på Ullevål nå, mamma jobber der og vi bor 5 minutter unna

Har født 2 barn på riksen og 1 på haukeland og har vært veldig fornøyd med begge stedene. Denne gangen blir det ahus fordi det er nærmest og jeg har hatt 3 raske fødseler så tørr ikke satse på riksen igjen.

Jeg fødte gutten min på Fredrikstad sykehus i 2011, og jeg gleder meg til å føde der igjen. Veldig fornøyd :)

Vi har kun et sykehus her på Konsvinger, men var kjempefornøyd sist gang, satser på at det blir like bra denne gangen:)

jeg fødte på st.olavs hospital sist og veldig fornøyd med det, er jo det som er nærmest også. MEN... jeg vurderer å sjekke andre sykehus i nærheta og søke meg dit om de tilbyr lystgass enda, for det har vistnok st.olavs sluttet med og det gir meg en smule panikk!

Jeg er ganske usikker hva man skal basere valget sitt på. Har ikke født før og vet liksom ikke hva man skal se etter. Ahus hadde vært det nærmeste og mest praktiske, men i media blir dem omtalt kjempedårlig mens de fremstår som veldig bra på nettet. Ullevål, som også kunne være et alternativ, får ikke like mye kjeft i media, men har dårlig omtale på nett. Regner med at legen min har noen lure svar.
Kan man få omvisning på sykehuset eller noe? Noen av dere som har vært på Ahus/Ullevål før?

Har vel ikke så mange å velge i, bor i Stavanger. Noen som har født der tidligere? :-)

Nærmeste sykehus. Følte meg veldig godt ivaretatt der sist og ser ingen grunn til å velge et annet fødested denne gangen:)

Back
Topp