Valg av sprinkelseng

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hei.

HVilken type seng har dere valgt/tenkt å velge til babyen? Skal på Ikea i dag og handle diverse til oppussingen vår, og tenkte snike meg inn på babyavdelingen samtidig ;-) Ønsker meg en sprinkelseng hvor vi kan ta av den ene siden, og justere høyden slik at sengen kan stå helt inntil sengekanten på vår seng.. Sånn som en bedside crib.. Men vet ikke om Ikea har noe som kunne vært et alternativ? bedre å kjøpe i en babybutikk?

Vi skal bruke vanlig ikea sprinkelseng fra forrige :-) fungerer veldig fint. Ha på øverste nivå ved siden av vår seng :-) :-)

Vet ikke hvilket merke vi har, men en vanlig sprinkelseng. Her legges de på eget rom fra første dag, så da har ikke vi behov for slik vegg som tas av. Men alle sprinkelsengene kan som regel flytte bunnen ganske langt opp iallefall.

Man kan IKKE ta av den ene siden på Ikeasenger og samtidig ha den på øverste nivå. Det kan vi iallefall ikke på vår. Det kun når den står på nederste nivå at man kan gjøre det. Om man vil ha bedside crib, så må man kjøpe det. Den har festeanordninger slik at sengen ikke sklir fra.

Vi skal bare ha vugge til krapylet vårt.
Har vurdert en sånn lekegrindting til dagsoving, men er usikker på hva jeg ender opp med :p

Vi har vanlig sprinkelseng fra ikea + en bedside crib, pga når vi fikk lillebror sov storebror fortsatt i sprinkelseng og vi hadde det så trangt (liten leilighet). Vi kjøpte den på en barnebutikk, trodde ikke det fantes på ikea? Men om de har er det sikkert fint nok :) Bedside crib`en er super, eneste er jo at om man ikke allerede har sprinkelseng så må jo det kjøpes inn før babyen står i fare for å falle ut av bedsiden.. :) Så da blir det jo liksom å ha to senger. Men for oss som måtte kjøpe den gang var det supert, og nå også, for da har vi fortsatt god plass på soverommet når bedsiden står der, så kan sprinkelsengen stå på barnerommet og han bytte når han blir for aktiv for den lave senga (da drikker han kanskje ikke så mange ganger på natta lenger heller:)). Og jeg synes det er best å ha babyen på samme rom, da slapper jeg bedre av :)

Hei.

HVilken type seng har dere valgt/tenkt å velge til babyen? Skal på Ikea i dag og handle diverse til oppussingen vår, og tenkte snike meg inn på babyavdelingen samtidig ;-) Ønsker meg en sprinkelseng hvor vi kan ta av den ene siden, og justere høyden slik at sengen kan stå helt inntil sengekanten på vår seng.. Sånn som en bedside crib.. Men vet ikke om Ikea har noe som kunne vært et alternativ? bedre å kjøpe i en babybutikk?

jeg kjøpte en hvit sprinkelseng på ikea til mitt første barn.. bruker den til nr 2 nå.. og den kan man fjerne den ene siden + man kan stille sengen i 2 høyder ;)

tror jeg skal kjøpe en samme til nr 3.. for det er en seng jeg er fornøyd med, også kostet den ikke all verdens heller ;)

Vi hadde Hensvik sprinkelseng sist, og kommer til å kjøpe den denne gangen også :) Justerbar høyde og mulighet for å fjerne den ene sprinkelsiden.

hensvik-sprinkelseng__0133466_PE288944_S4.JPG

Vi hadde Hensvik sprinkelseng sist, og kommer til å kjøpe den denne gangen også :) Justerbar høyde og mulighet for å fjerne den ene sprinkelsiden.

hensvik-sprinkelseng__0133466_PE288944_S4.JPG

sånn har vi å :) kjøpte til min første, og nå bruker nr 2 den.. men hun har bare akkurat fylt 1år når neste kommer, så tror jeg skal kjøpe en samme til den i magen også :)

Vi har vanlig sprinkelseng fra ikea + en bedside crib, pga når vi fikk lillebror sov storebror fortsatt i sprinkelseng og vi hadde det så trangt (liten leilighet). Vi kjøpte den på en barnebutikk, trodde ikke det fantes på ikea? Men om de har er det sikkert fint nok :) Bedside crib`en er super, eneste er jo at om man ikke allerede har sprinkelseng så må jo det kjøpes inn før babyen står i fare for å falle ut av bedsiden.. :) Så da blir det jo liksom å ha to senger. Men for oss som måtte kjøpe den gang var det supert, og nå også, for da har vi fortsatt god plass på soverommet når bedsiden står der, så kan sprinkelsengen stå på barnerommet og han bytte når han blir for aktiv for den lave senga (da drikker han kanskje ikke så mange ganger på natta lenger heller:)). Og jeg synes det er best å ha babyen på samme rom, da slapper jeg bedre av :)

De har ikke bedside crib på Ikea så vidt jeg vet nei. men spørsmålet er om vi klarer oss kun med sprinkelseng, om vi får den til å passe innenfor senga vår.. Ellers kan vi kjøpe sprinkelseng og sette på barnerommet, og bruke sidecriben på rommet vårt frem til babyen er for stor til den. Synes sidecrib ser så praktisk ut, men de koster jo fort litt mer enn en sprinkelseng fra Ikea liksom :P

Takk for mange gode tips. Om vi kjøper bedside crib kommer vi nok uansett til å kjøpe sprinkelseng i tillegg, som skal stå på barnerommet. Hvilken madrass har dere valgt til Ikeasengen? Er jo madrassvalget som er viktigst av alt egentlig :-)

Takk for mange gode tips. Om vi kjøper bedside crib kommer vi nok uansett til å kjøpe sprinkelseng i tillegg, som skal stå på barnerommet. Hvilken madrass har dere valgt til Ikeasengen? Er jo madrassvalget som er viktigst av alt egentlig :)

Velg en som er fast :) Tror nesten det er det viktigste :)

De har ikke bedside crib på Ikea så vidt jeg vet nei. men spørsmålet er om vi klarer oss kun med sprinkelseng, om vi får den til å passe innenfor senga vår.. Ellers kan vi kjøpe sprinkelseng og sette på barnerommet, og bruke sidecriben på rommet vårt frem til babyen er for stor til den. Synes sidecrib ser så praktisk ut, men de koster jo fort litt mer enn en sprinkelseng fra Ikea liksom :p

Ja, de blir fort litt dyrere ;) Men om lommeboka tillater det er det verdt det altså! Hvis ikke går det jo helt fint med en vanlig sprinkelseng. Er den hensvik på bildet vi også har (hatt) :) Super den!

Vi har bestemt oss for Troll bedside crib. Har ikke så god plass vedsiden av senga vår akkurat nå, men den passer akkurat. I tillegg har den hjul slik at man kan kjøre den til andre rom på dagtid. :)

Vi skal kjøpe en ikea sprinkel seng som heter Guliver, den kan man ta av dn ene siden.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90115997/

Som nevnt tiligere: man kan IKKE ta av den ene siden når den er på det høyeste nivået. Men det er veldig praktisk når de blir større :) Mini sover nå fortsatt i sprinkelseng, men siden er tatt av og sengebunnen er på nederste nivå. Han skal få vanlig seng når lillebror kommer :)

Back
Topp