Valg av riktig barnevogn

Hege23

Glad i forumet
Jeg har funnet meg en Duo Vogn jeg har så lyst på . Men alle annbefaller meg å kjøp en kombi vogn. Jeg som aldri har sett på babyutstyr vet jo ikke så mye.
Så jeg lurer på er det så stor forskjell på duo og kombi?
Sånn som jeg skjønte at forskejellen var, var det at det tok bare lengere tid på å bytte fra dypvogn til sportsvogn på en duo vogn?

Noen med erfaring om dette?
Trenger noen gode råd?

Er det noen merker som er bedre enn andre?

Søskenbarnet mitt fikk barn 6. januar i fjor. Hun har en jente fra før. Med jenta brukte hun kombi, nå brukte hun duo. Hun anbefaler duovogn på det varmeste.

Etter det jeg har fått med meg, er det to bager i duo vogn, mens det er "en" i kombi-vogn. Jeg har da duo vogn, og må bytte bag da jeg skal forandre fra dyp vogn til sports vogn. Søstra mi har kombivogn, og når hun skal ha sportsvogn, tar hun bare ut den dype bagen og er klar..
Men jeg vil ikke si den ene er bedre enn den andre.. De er bare forskjellige.. Så bare kjøp duo vogn du..
Det jeg fikk beskjed om var at jeg måtte passe på at det var hjul med luft i.. For da var det bedre å trille. Men det er vel det på alle vogner nå.. Jeg kjøpte ei brukt vogn jeg..

Takk for rask svar.

Det er ikke lett å kjøpe utstyr, de er jo så enormt utvalg, hehe. Og jeg er helt blank har ingen erfaring med det ene eller andre, og heller ikke så mange å spørre. Så jeg liker meg godt her som jeg har dere :)

Siden du vil få babyen på vinteren vil det viktigste være at du velger en vogn hvor det er godt med plass i bagen for pose/dyne/teppe til trilleturer på kalde vinterdager. Er ingen proff så vet ikke om det er duo el kombi som har de pyttesmå bagene, men styr unna den typen med de minste bagene - det skal ihvertfall jeg gjøre med termin i beg av feb.

[:D]

hei,, har selv simo kombivogn veldig godt fornøyd,,,, men nå har jeg lyst på ny... hadde jeg visst om teutonia vognene da jeg kjøpte vogn hadde jeg valgt det,,, så praktsikt at du bare kan snu håndtaket,,, når sola steiker inn i vogna er det bare å snu rundt på håndtaket i steden for å dra vogna etter deg,,, og det er både harde begger å myke begger som kan kjøpes til,,,,[:)]

[:)] Den løsningen får du på simo vognene også, koster litt ekstra for å sette det på, jeg kjøpte simo vogn til vår lille spire, kombi, den er utrolig god og 100% vindtett og vanntett, kjempepraktisk og god vogn. Den ble best i test også:-) Så den vil jeg anbefale på det varmeste:-) spesielt god for de som får på vinteren slik som vi gjør:-))

Klem

Kan man ikke ta ut bagen av en duo vogn?
Hva skal jeg da gjøre hvis vi går tur og ungen sover i vogna og vi skal inn å besøke noen?
Har hørt at dette kan du kun i en kombivogn? Stemmer det?

En duovogn pleier gjerne å gå for at det er litt bedre plass i vogna,kombivogner er oftere litt trangere...
Men er som du sier at du kan ikke ta ut baggen fra en duovogn,da må du i såtilfelle ha en mykbag eller slik oppi.(som kan fungere).
Jeg har brukt kombivogner med de to første her,og syns barna har vokst alt for fort ut av baggene på dem!
Så denna gangen blir det nok ganske sikkert en duovogn...[8|]
Syns de virker mest praktiske! Om ungen skulle måtte bli stående ute tar de jo ikke skade av det heller,frisk luft er bra.
For når det er for kaldt på vintern,så tar du jo ikke ungen ut alikevel...
Ang merker,så vil jeg anbefale deg å se og prøvetrille alt av det du kommer over!
Er mye å velge i. Og prisen kan jo også variere mye fra sted til sted.

Jeg har duo vogn og er ganske fornøyd med den.[:)]
For en god stund siden måtte jeg levere inn taket på vognen til reprasjon, og da fikk jeg en kombi vogn som jeg lånte av butikken og dette var når jenten min lå i bagen. Det som skjedde var at bagen i kombivognen ble alt for liten. Fikk ikke plass til soveposen som hun pleide å ligge i.(og dette var på vinterstid)
Så jeg vil anbefale duovogn. Mye bedre plass i bagen[;)]

Er ikkenoe problem å ta av bagen på duo vogn. Ihvertfall ikke den jeg har. Det er et par låse-haker under som du vrir på, og så er bagen løs. Kjempelett å sette på igjen og. Det blir bare understellet igjen når du har tatt av bagen bare, men det gjør jo ingen verdens ting!!

Back
Topp