Valg av privat klinikk

Maja28

Første møte med forumet
Nå har vi brukt opp de offentlige forsøkene, og derfor ser vi oss om etter private klinikker. Jeg er veldig i tvil om vi skal ta turen til Danmark eller holde oss i Norge. Vi bor på sørlandet, så det er ingen i umiddelbar nærhet. De har ikke funnet noe feil med noen av oss, men de har fått erfare at det er få egg av de som blir befrukta. Selv om vi har brukt ICSI… Vi har blitt gravide naturlig to ganger, men mistet begge gangene. En spontantabort i uke 5 (2007) og en senabort i uke 23 (2011). Jeg er skikkelig lei, og vil ha resultater snart.

Er det noen som har gode tips til private klinikker?
Jeg har sett på CFC i København og Hausken i Norge til nå. De virker veldig flinke, og det virker som de er grundige i utredning. Har en følelse på at det er noe som er oversett hos meg…

Jeg vil bare få anbefale Klinikk Hausken i Haugesund! De er fantastiske☺️ kanskje litt langt å reise.. Det kommer vist folk fra hele landet der og fra utlandet ☺️

Vi vurderer Hausken om det blir i Norge. Vi får lang reisevei uansett hvor vi skal ;-) Jeg ser Russland har kromosomtesting, i forhold til å finne egget som vil ha størst sannsynlighet for å feste seg. Noen som har vært der? Danmark driver med assisted hatching, så har jo noe ekstra i forhold til Norge...

Sendte Mail til Porsgrunn nå om mine mistanker om endometriose, så blir spennende å høre fra de. Vi har tre egg på frys, men etter så mange år med prøving så mister man litt troa på at de skal klare opptiningen... Skal sette inn to egg i uke 8, kan jo være vi slipper å se etter ny klinikk.

Vi tilhører Maigaard Fertlitetsklinikk, Århus/Danmark, for tiden. Veldig fornøyd, selv om vi ikke er blitt gravide..

Jeg kan på det varmeste anbefale Fertilitetssenteret i Oslo!! De er dyktige, profesjonelle, varme, omsorgsfulle og fått fantastisk oppfølging!! Ble gravid på første prøverørsforsøk (jeg har tette eggledere), er 35 år og skulle ta dette forsøket mens vi sto i kø i det offentlige. Men ser nå ut til at vi ikke trenger å gjennomføre forsøk i det offentlige før det blir aktuelt med søsken:)

Skal sjekke ut de i Oslo - takk for tipsene fra dere alle. Men kan bli gal av detaljer vi står ovenfor, vil ha resultater og det er jo måte på hvor mye penger vi kan spytte ut. Hvis vi bare viste at det ville klaffe så vil jeg brukt mye penger på det, men det kan vi jo ikke vite :-(

Kan man få utredning hos de klinikkene dere nevnte uten å ha forsøkene der? Vil så gjerne sjekke med flere om det kan være noe som er oversett.

Skal sjekke ut de i Oslo - takk for tipsene fra dere alle. Men kan bli gal av detaljer vi står ovenfor, vil ha resultater og det er jo måte på hvor mye penger vi kan spytte ut. Hvis vi bare viste at det ville klaffe så vil jeg brukt mye penger på det, men det kan vi jo ikke vite :-(

Kan man få utredning hos de klinikkene dere nevnte uten å ha forsøkene der? Vil så gjerne sjekke med flere om det kan være noe som er oversett.
Vet ikke om du kan gjøre utredning uten forsøk på Fertilitetssenteret i Oslo. Jeg/vi gjennomførte utredningen i det offentlige og tok kun selve IVF behandlingen privat. Send mail eller ring dem og hør!:) Du finner info på www.fertilitetssenteret.no. Én behandling kostet 26 500 kr. Du kan kjøpe tre-pakk for litt over 50 000. Priser finner du på nettet. Masse penger, men lykkes man er det verdt hver krone!!!

Lykke til med valg og veien videre:)

Har du fått tilbud om laparaskopi? De sier jo at det skal bedre forholdene hvis man har endiomitrose. Hos meg hadde de mistanke om det og fikk ikke starte før jeg hadde tatt laparaskopi. Er det mistanke om det bør du jo få det før du bruker masse penger på nye forsøk. Ønsker deg masse lykke til!! Håper det klaffer for deg snart!

Back
Topp