Valg av navn :)

..Kirsebær..

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Påskeliljene 2022 ❤️
Hvilke gutte -og jentenavn syns dere er fine? Har dere tenkt dere ut noen allerede?

Jeg begynte å tenke på det allerede i prøvefasen, men har ikke kommet i mål :)

Av jentenavn liker jeg Emilie, Liv og Elise og av guttenavn syns jeg bla Olav er fint. Syns det er mye vanskeligere med guttenavn :P

Jeg har et jentenavn klart som forblir hemmelig.
Men jeg er enig mtp guttenavn! Hvis vi setter oss ned for og prate om navn, så blir det bare tull!

Mine barn heter Amalie, Elvira og Melvin, så det må nesten passe med det syns jeg :)

Alvin er kult! :)Emilian og Oliver. Jentenavn Adelen, Matea, Alida, Alva... osv noen jeg kom på i farten

Mine barn heter Amalie, Elvira og Melvin, så det må nesten passe med det syns jeg :)

Alvin er kult! :)Emilian og Oliver. Jentenavn Adelen, Matea, Alida, Alva... osv noen jeg kom på i farten

Alvin var et fint guttenavn, ja! Og Amalie er veldig søtt :) :)

Elvira het min svenske oldemor! Elsker det navnet, og vi er absolutt inne på tanken å la en evnt jente arve navnet [emoji4]

Vår datter heter Nathea. Ønsker at den lille spiren også skal begynne på N og der er det ikke mye å velge mellom gitt [emoji85]

Mange fine navn her! Vi har tenkt på noen navn, men nå må vi begynne å tenke på to stykker som passer sammen:-) Både jente-jente, gutt-gutt og jente-gutt [emoji87]

Mange fine navn her! Takk for tips, jenter :) :)

Kaller dere forresten opp barna etter andre familiemedlemmer? :)

De som er aktuelle nå, er ikke oppkalling :) Men har sett litt bakover i generasjonene for å finne inspirasjon, og fant flere fine som vi har notert ned. Kan hende det blir aktuelt å bruke noe derfra til barn nummer 2 om vi er så heldige å få fler :)

Minstemann er oppkalt etter sin oldefar på min side. Han ble ekstremt rørt og feller en tåre hver gang vi møtes [emoji7]

Om det blir jente denne gang blir det etter oldemor på mannen sin side. Hun lever ikke, men navnet er veldig fint. [emoji7]

Vi har både gutte og jentenavn klart [emoji4]

Jeg liker så godt olava[emoji173] sambo liker ikke det navnet.. Anna er også ett nydelig navn
Guttenavn er verre[emoji87]

Her er navn klart. Men når det gjelder etternavn er vi uenige med hverandre. Vi er kun samboere og ønsker våre etternavn på barnet. Noen som har samme dilemma?

Her er navn klart. Men når det gjelder etternavn er vi uenige med hverandre. Vi er kun samboere og ønsker våre etternavn på barnet. Noen som har samme dilemma?

Vi har også etternavn-dilemma. Vi er gift, men har ikke bestemt oss for hva navnet blir enda. Nå har vi 7 mnd på å bli enige, for innen arvingen kommer skal vi ha like navn, det er det eneste vi er enige om :p

Minstemann er oppkalt etter sin oldefar på min side. Han ble ekstremt rørt og feller en tåre hver gang vi møtes [emoji7]

Om det blir jente denne gang blir det etter oldemor på mannen sin side. Hun lever ikke, men navnet er veldig fint. [emoji7]

Vi har både gutte og jentenavn klart [emoji4]

Vi har også valgt guttenes oldefedre som navneinspirasjon. Hvis det blir en jente denne gangen, får hun navn etter eneste gjenlevende oldemor. Hvis gutt, blir det en annen oldefar. Heldigvis flere å velge mellom, siden de fleste hadde dobbeltnavn ;)

Vi har også etternavn-dilemma. Vi er gift, men har ikke bestemt oss for hva navnet blir enda. Nå har vi 7 mnd på å bli enige, for innen arvingen kommer skal vi ha like navn, det er det eneste vi er enige om :p
Har dere kommet noen vei i etternavn-dilemmaet deres? ;-)

Har dere kommet noen vei i etternavn-dilemmaet deres? ;-)

Ja det har vi faktisk :D
Rett før jul fikk vi innvilget min farmors pikenavn (som er svært sjeldent) som vårt nye felles etternavn. Mannen beholdt sitt eget som mellomnavn og jenta i magen får selvsagt vårt nye felles etternavn hun og :)

Ja det har vi faktisk :D
Rett før jul fikk vi innvilget min farmors pikenavn (som er svært sjeldent) som vårt nye felles etternavn. Mannen beholdt sitt eget som mellomnavn og jenta i magen får selvsagt vårt nye felles etternavn hun og :)
Så bra dere kom til enighet!:-) Og så koselig å kunne føre din farmors pikenavn videre, og at den lille familien får ett felles navn <3

Back
Topp