Valg av navn til babyen :-)

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Vi ønsker ikke å bestemme oss for navn til babyen før han er født, men som det ser ut nå har vi fire alternativer.. kan jo hende der endrer seg etter fødselen, men dette er de navnene som vi begge liker veldig veldig godt, og som funker på både norsk og svensk (samboer er svensk).

Så da er spørsmålet: Hvilket av disse navnene ville du valgt? Begrunn gjerne hvorfor! :-)
- Tobias
- Caspian
- Markus
- Jonathan

Sendt fra mobilen.

Caspian var nydelig! Litt uvanlig, men ikke rart! :D

Synes alle navnene var flotte, men ville valgt Caspian da det er mest unikt.
Har faktisk et brødrepar i familien som heter Caspian og Tobias :)

Caspian var fint og spesielt<3 Jeg tenkte med engang på det snille søte spøkelset Casper:D

Jeg synes Tobias var flott :)

Caspian blir litt for "tilgjort" for min del. Markus er vel nå et poppis-navn, det samme med Jonathan?

Tobias eller Caspian synes jeg var finest :) Kjenner en skjønn liten gutt som heter Caspian :) Og de to navnene er ikke "oppbrukt" heller, tror jeg :)

Personlig liker jeg Markus best av navnene, men det er vel veldig populært om man vil unngå det. Likevel, alle var fine :) Caspian er vel et av navnene som ikke er så vanlig og som forbinder jeg med "Narnia-serien", og dermed et slags kongelig navn, men det er et fint navn som jeg tror man fort blir vant til. Om man har andre assosiasjoner med et navn, så vil en baby jeg blir kjent med som oftes fjerne de for min del :)

Jeg og var innom Caspian før jeg visste hva slags kjønn jeg får. Samboer var ikke enig i det navnet, da det minste han om Prins Caspian :p JEg synes det er fint da :)

Tobias :P Det er så fint navn det! Lille skjønne Tobias. Gutter som heter Tobias er skjønn og snill ser jeg for meg.
Caspian var også fint, mer spessielt :)

Synes alle navnene var flotte, men ville valgt Caspian da det er mest unikt.
Har faktisk et brødrepar i familien som heter Caspian og Tobias :)

åå.. hadde vi fått tvillinger måtte det blitt de to navnene :D Får spare et til en eventuelt lillebror en gang i tiden :P

Jeg synes Tobias var flott :)

Caspian blir litt for "tilgjort" for min del. Markus er vel nå et poppis-navn, det samme med Jonathan?

Ja, Caspian er jo mer spesielt. Men det er vel en smakssak, for det er nettopp det jeg liker. At jeg kan gi gutten et navn jeg faktisk ikke vet av noen andre som heter. men ønsker samtidig ikke et så spesielt navn at folk må spørre opp når man presenterer seg :P

Markus er poppis-navn ja, og det er nok årsaken til at jeg er litt skeptisk til det. Årsaken til at det står på lista er at samboer og alle søskenene har M-navn, og derfor hadde det vært litt morsomt å videreføre det.. Markus er det fineste M-navnet vi har funnet syns vi :)

Er Jonathan blitt poppisnavn også? :-/

Tobias eller Caspian synes jeg var finest :) Kjenner en skjønn liten gutt som heter Caspian :) Og de to navnene er ikke "oppbrukt" heller, tror jeg :)

Er nok de to alternativene det står mellom til slutt, men vi vil ikke helt gi slipp på de to andre før vi har sett babyen :-) Tror heller ikke de er oppbrukte navn :)

Jeg og var innom Caspian før jeg visste hva slags kjønn jeg får. Samboer var ikke enig i det navnet, da det minste han om Prins Caspian :p JEg synes det er fint da :)

Haha.. når jeg har nevnt navnet for folk, så spør de alltid: "hvor har jeg hørt det før..?".. så svarer jeg: "Narnia..?".. "Jaaaa, prins Caspian" :P

Men som det sies lengre oppe tror jeg fort man kommer bort fra den assosiasjonen når man kobler navnet mot babyen :) Prins Caspian var jo uansett en fin fyr ;-)

Tobias :p Det er så fint navn det! Lille skjønne Tobias. Gutter som heter Tobias er skjønn og snill ser jeg for meg.
Caspian var også fint, mer spessielt :)

Ja, sånn ser jeg også for meg en Tobias :P En søt, liten og snill gutt som er skikkelig sjarmerende ;-) Enig i at Caspian er mer spesielt, er nok det jeg liker egentlig :)

Hadde sistemann blitt gutt her,så hadde det blitt Tobias! :-) Har vært alternativet til alle jentene hvis de var gutt..

Snart 3-barnsmor til 3 prinsesser! :-D Termin 12. oktober 2013

Haha.. når jeg har nevnt navnet for folk, så spør de alltid: "hvor har jeg hørt det før..?".. så svarer jeg: "Narnia..?".. "Jaaaa, prins Caspian" :p

Men som det sies lengre oppe tror jeg fort man kommer bort fra den assosiasjonen når man kobler navnet mot babyen :) Prins Caspian var jo uansett en fin fyr ;-)
Ja, så absolutt! Jeg synes heller ikke det gjorde så mye, var sambo som var mer på den..
Jeg er mer skeptisk nå, når han vil ha Leah - det forbindes jo med Star Wars! Akkurat som det er noe bedre liksom :p

Back
Topp