Valg av Jordmor?

Bruker61ir

Andre møte med forumet
Når man blir gravid, så møter man gjerne en fast eller bestemt jordmor som skal følge deg igjennom svangerskapet (utenom fastlegen), jeg lurer litt på om jeg har rett på å få byttet jordmor, og hvordan skal jeg gjør det? Det er litt ekkelt og si rett ut att jeg vil ikke gå videre på kontroll hoss deg :/ noen som vet? :)

Jeg valgte "min" jordmor selv jeg, eller når jeg ringte for å bestille time så spurte de om jeg det var ei spesiell jordmor jeg ville ha. Og ettersom jeg hadde fått anbefalt ei av ei venninne så sa jeg det.
Hun jeg snakka med i tlf var nå veldig opptatt av at jeg og jordmor skulle ha god kjemi, så vil jo tro at jeg sikkert kan få bytta jordmor hvis jeg vil det.

Men du kan ikke ta en tlf til jordmorkontoret/senteret da og spørre om det er mulig å bytte?

Du skal selv få velge hvem du vil ha, om du ikkje er fornøyd med den du har må du jo bare snakke med legen din,og spørre litt om hvem folk anbefaler så ringer du privat til de og bestiller time hos den personen i stedenfor. Er trossalt veldig viktig og komme godt overens med jordmor syns da eg. Eg var for første gang hos mi på tirsdag og ho var berre heilt fantastisk.

Ring til kontoret på helsestasjonen, hvis det er der jordmor holder til og hør om det er en annen jordmor du kan bytte til. Det viktigste er at dere har god kjemi og du føler deg trygg når du går til henne :)

Tusn takk for svar:) jeg skal ringe på mandag å høre om dem har flere enn hun ene :)

Back
Topp