valg av grøt!

dollygirl

Glad i forumet
Jeg lurer på hvilken grøt der/barnet ditt foretrekker??
jeg har bare prøvd nestle sine grøter og K elsker dem, men lurer på hvordan de andre er, Småfolk osv..
 
Har også bare prøvd nestle sine, lillegutt liker de godt, så har foreløpig ikke behov til å prøve de andre. Føler at nestle har mest utvalg også..
 
Her bruker vi både nestle og småfolk;) Begge går ned på høykant. Men jeg synes småfolk sin holder lengre, og er noen steder en del billigere enn nestle sine.. Så her kan man spare littegran hvis man vil.
 
Småfolk din kveldsgrøt er gull verd her. Etter vi startet med den har vi ikke hatt noen turer opp på natten for å finne smokken for han. Unntaket er den ene gangen jeg bare måte teste det ut og gav havregrøt fra nestle til kvelds. Til frokost bruker vi nestle for tiden, men her kan vi fint variere.

Sent from my LG-P990 using BV Forum mobile app
 
Han her får stort sett nestle sin med eple, og hipp sin milde havregrøt (den er favoritten, ettersom jeg kan variere med fruktmoser oppi). I går var jeg på matkurs, og hun som hadde det sa at det er like lett å koke opp mel (spelt i starten, og etterhvert kan man variere med all slags mel) med vann ( 1 ss mel, 1 dl vann ca) Og blande inn olje. Det er rikt med jern i mel også :) Kan jo evt ha i fruktmos :) Skal prøve det en dag!
 
Hva med HIPP ? noen som har testen den?
 
Ja, som jeg skrev over, hipp mild havregrøt 6 måneder, er helt topp! Lettere å få klumpefri enn nestle, og man kan ha oppi den fruktmosen man vil. Men god uten noe og! ;) Bruker den mest.. Når jeg har et annet valg, velger jeg bort nestle...
 
Har ikkje prøvde nokon av dei, koker all grauten sjølv av havremel og blander inn fruktmos ;)
 
Har ikkje prøvde nokon av dei, koker all grauten sjølv av havremel og blander inn fruktmos ;)
Så bra! Lurer på om jeg skal gjøre det selv, sånn til hverdags ihvertfall... Bruker du bare fruktmos i, eller blander du inn mm/mme?
 
Så bra! Lurer på om jeg skal gjøre det selv, sånn til hverdags ihvertfall... Bruker du bare fruktmos i, eller blander du inn mm/mme?
I begynnelsen blanda eg inn mm, men har kutta det ut etter han vart 7 mnd.
Eg synest det går veldig greit å lage grauten sjølv, tek sjølvsagt nokre minutt lengre, men ikkje snakk om så mange minutt. Mannen var litt skeptisk til å begynne med, men synest det gjekk ganske fort han også. :)
 
Jeg liker best Hipp sin grøt. Og Småfolk sin kveldsgrøt. De blir ikke klumpete og har veldig fin konsistens. Men virker ikke som om lillemann bryr seg om hvilket merke det er. Han spiser det uansett :p
 
Vi har vegynt med småfolk sin kveldsgrøt vi og, lillegutt liker den. Jeg derimot syns den smaktenpyton;)
 
Vi bruker både HIPP, småfolk og nestle sine grøter, middager, og lunsj, i tillegg ella's :) jeg selv mener det er bra å variere, og barnematprodusentene anbefaler jo å variere mellom produktene :) jenta vår elsker all mat og spiser mer en gjerne over en normal porsjon av alt! Hun blir iallefall ikke lei av hvert enkelt produkt :)
 
Vi bruker Holle sin grøt. Kjøper den på Sunkost. Bruker den fordi den er melkefri. Er veldig fornøyd med den, og snuppa elsker den. Akkurat nå går det i hirsegrøt med eple og pære.
 
Her lages havregrynsgrøt fra bunnen av, med eple smak. Han elsker den!

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp