Valg av bilstol

mamma1*

Betatt av forumet
Jeg sliter litt med valg av bilstol. Har en gutt på 6 1/2 mnd som snart vokser ut av babystolen sin, han er stooor - 11,2 kg og 74 cm [:D] Så har det seg sånn at bilen min har veldig kort sitteflate i baksetet, og det er begrenset hva det er plass til. Var rundt i butikker i går for å finne sete og prøvde akta graco cosmic comfort men det var altfor stort. Så prøvde vi et Recaro young sport, som passet inn, men det er jo kun forovervendt. Etter litt diskusjon med selgeren, som bedyret at barna kan sitte forovervendt fra 9 kg uansett alder, kjøpte jeg setet. Jeg heiv meg på nett for å lese når jeg kom hjem, og leste at det er jo ikke anbefalt med forovervendt før de er 4 år. Så nå er jeg sånn i villrede om hva jeg skal gjøre. Finnes det noen seter som er både små og sikre nok til å få plass? Skal jeg beholde recaroen og ha forovervendt i baksetet, eller burde jeg satse på et vanlig stort bakovervendt sete og sette i forsetet? Setter pris på tips... har jeg rett til å returnere setet hvis jeg bestemmer meg for noe annet? Kjøpte det i går og har jo ikke brukt det.

Dra tilbake og bytt sete og kjøp Acta Gracoen og sett den bakovervendt forran [;)]

Selv om det er lovlig er det IKKE anbefalt[;)]

ORIGINAL: Rebecca85

Dra tilbake og bytt sete og kjøp Acta Gracoen og sett den bakovervendt forran [;)]

sign. elelr et annet sete som passer foran

ORIGINAL: Karla

finnes seter som ikke tar så stor plass bakovervendt, vi har f.eks akta graco duo logic i midten bak, og vi kan dra sete framme så langt bak det bare går ann å ha di[;)] ellers har vell britax endel seter som ikke tar så stor plass. en på 6 mnd er ALT for liten til å sitte framovervendt (i mine øyne) er jo bare lille babyen enda jo!

Ja, det var det jeg og tenkte da jeg leste alle anbefalinger om bakovervending, så nå har jeg ikke samvittighet til å kunne bruke det setet. Leste også at det er foretrukket å ha bakovervendt i forsetet enn forovervendt i baksetet, og i forsetet er det jo stort nok sete til å få plass til en skikkelig barnestol, og det er heller ikke airbag i bilen (eldre modell).
Men jeg må si at det er litt rart at en forhandler kan anbefale dette setet når jeg sa hvor gammel babyen er... selv om han er veldig stor av størrelse.

Vi har Britax Two Way Elite og er kjempefornøyd med det. Er akkurat passe helning på setet slik at om snuttedutt sovner så ligger han så fint og godt. Ikke noe hode som faller framover 

ORIGINAL: larviksjenta

sign. elelr et annet sete som passer foran

Takk for synspunkter![:D]
Jeg drar inn i morgen og hever kjøpet. Noen som vet om noen gode barneutstyrs butikker i Stavangerområdet?

Sendte deg en "liten" PM jeg :-)

Flott at du sjekker opp litt selv, det finnes så utrolig mange selgere der ute som dessverre ikke er helt oppdatert.

Back
Topp